Saab
Als echte professional weigert hij zijn klanten in de steek te laten.
Als echte professional weigert hij zijn klanten in de steek te laten.
De Saab 900, gebouwd tussen 1978 en 1993, werd lang beschouwd als de laatste échte Saab. Hoewel hij vandaag aanbeden wordt door de liefhebbers van het merk, blijft hij toch heel betaalbaar!
De concept Saab EV-1 uit 1985 was zijn tijd ongelooflijk ver voor. Zodanig dat hij een verschijning maakte in een beroemde sciencefictionfilm die zich in de toekomst afspeelt. Jammer…
Saab, dat in 2011 op de fles ging, was een merk dat zich met alle mogelijk middelen probeerde te onderscheiden van de rest van de markt. We kennen de brave berlines en breaks van het merk, maar had je al gehoord van deze verrassende sportieveling waarvan slechts 4.500 exemplaren zijn gebouwd?
Zal deze Saab AiroX ooit het daglicht zien?
Zoals we eerder al schreven, verkeert de nieuwe eigenaar van Saab, NEVS, in financieel zwaar weer. Een beetje goed nieuws is dan ook meer dan welkom om de fans, het personeel én potentiële investeerders te motiveren.
De ongerustheid neemt in Tröllhättan, de hoofdzetel van Saab, weer snel toe.
Deze dromen zijn betaalbaar. Gisteren leek het nog fantasie, vandaag zijn ze perfect haalbaar. Onze criteria: meer dan 200 pk, een merk met status, een productiejaar na 2000 en een budget onder 5.000 euro. Het resultaat is verrassend.
In het Zweedse Trollhättan zijn vandaag opnieuw Saabs van de band gerold. Het gaat voorlopig alleen om 9-3 sedans met benzinemotor, maar tegen volgend jaar wordt een elektrische variant klaargestoomd.
De brave RAV4 trekt zijn sporttenue aan voor zijn nieuwe GR Sport-uitvoering. Naast de uiterlijke aanpassingen krijgt de Japanse hybride SUV ook een strakkere ophanging. Tijd om na te gaan of dat het stuurgevoel scherper heeft gemaakt.
Nissan en Toyota hebben een andere visie op hybride aandrijvingen. Maar hoe doet de nieuwe e-Power in de Qashqai het in vergelijking met het beproefde systeem van de Corolla Cross?
Alpine breidt zijn A110-gamma naar boven toe uit met een nieuwe versie, één met de ‘R’ van radicaal. En dan vooral radicaal lichter, dankzij het intensief gebruik van koolstofvezel! De apotheose in afwachting van de grote sprong naar… elektrische modellen?
Een krachtige aandrijving, een luxueus en ruim interieur en compleet geruisloos, zijn dat de ingrediënten voor een ware VIP-ervaring? Wij konden afgelopen week de EQV 300 testen en onderzochten of dit model geschikt is voor iemand die zoekt naar een luxueuze en polyvalente MPV.
Een kans om tegen een betaalbare prijs een stuk Lotus-geschiedenis in handen te krijgen.
De waarde van dit model, met amper 150 km op de teller, wordt geschat op tussen de 3 en 4 miljoen euro.
Twee van de drie auto’s, uit de collectie van een overleden Nederlandse verzamelaar, beschikken over een uitzonderlijk palmares in de autosport!
Een Rolls voor de prijs van een hatchback, lijkt je dat wel iets? Dan stellen we je de Rolls-Royce Silver Spirit voor, een icoon uit de jaren ‘80.