Recente tests

3,4 /5 Test: KGM Grand Tivoli, rugzakje op

Test: KGM Grand Tivoli, rugzakje op

Om de renaissance als KGM extra in de verf te zetten, krijgt de verlengde SsangYong Tivoli een nieuwe neus. Een model dat schittert met zijn extra grote koffer.

3,5 /5 Test: KGM Tivoli, nieuwe neus

Test: KGM Tivoli, nieuwe neus

SsangYong wordt KGM. Voor dit nieuwe begin krijgt de Tivoli een frisse look. Is deze nieuwe neus genoeg om dit ‘uitgebluste’ model weer op gang te trekken?

3,4 /5 Test: SsangYong Torres, hard of onzacht

Test: SsangYong Torres, hard of onzacht

Kleren maken de man niet, want deze Torres ziet er misschien wel uit als een echte avonturier met zijn stoere look, maar in werkelijkheid heeft hij meer dan dat in zich.

3,5 /5 Test: Ssangyong Korando e-Motion, schot in de roos!

Test: Ssangyong Korando e-Motion, schot in de roos!

Op papier beschikt de eerste elektrische SUV van Ssangyong over alle troeven om te scoren: gebruiksgemak, een volledige uitrusting en een competitieve prijs. Maar is deze Korando e-Motion echt zo interessant?

3,3 /5 Test: SsangYong XLV CNG, economisch-exotisch alternatief

Test: SsangYong XLV CNG, economisch-exotisch alternatief

Het nog steeds weinig bekende SsangYong-gamma blijft zijn gamma uitbreiden met interessante SUV’s. Zoals de compacte Tivoli die is afgeleid van de lange versie XLV. Beide modellen kunnen in België in naverkoop worden uitgerust met een CNG-installatie. Vergroot die de aantrekkingskracht van deze exotische SUV nog?

3,7 /5 SsangYong Rexton: wat wij onze Rexton lieten doen, durf je zelf niet!

SsangYong Rexton: wat wij onze Rexton lieten doen, durf je zelf niet!

Om zijn nieuwe vlaggenschip te lanceren organiseerde de Koreaanse constructeur een echte expeditie: een rally van Seoel naar Londen.

1,6 /5 SsangYong Chairman W Kaiser: gekke test!

SsangYong Chairman W Kaiser: gekke test!

Dit is een model waar je ongetwijfeld nog nooit van gehoord hebt. De SsangYong Chairman W wordt namelijk bij ons niet ingevoerd, maar is uitsluitend bestemd voor de Koreaanse elite. Stap je mee in?

2,2 /5 SsangYong XLV: de Tivoli XXL

SsangYong XLV: de Tivoli XXL

Het nieuwe model van dit merk profileert zich als een Tivoli met een ruimere achterkant! Een erg praktische SUV, waarvan de koffer de allures heeft van een heus laadruim…

2,4 /5 SsangYong Tivoli 1.6 Diesel: de verrassende outsider!

SsangYong Tivoli 1.6 Diesel: de verrassende outsider!

SsangYong is een merk dat al heel wat verrassingen presenteerde. Tot voor kort stond de naam gelijk aan weinig flatterende producten die het in België moeilijk hadden om voet aan de grond te krijgen. Vandaag kan SsangYong terugvallen op nieuwe investeringen van de Mahindra-groep en het resultaat daarvan mogen we al meteen ontdekken in een echt verrassend nieuwe Tivoli.

SsangYong Tivoli: de wedergeboorte

SsangYong Tivoli: de wedergeboorte

De Zuid-Koreaanse SUV-specialist lijkt weer op weg naar succes. De constructeur zit de grote middelen in om door te dringen in Europa met een compacte SUV die Italiaans aandoet: de Tivoli.

Koreaanse expansie

Koreaanse expansie

In Zuid-Korea mag SsangYong dan gezien worden als een premiummerk, bij ons in Europa er is nog veel werk aan het merkimago én de producten. In afwachting van een Nissan Juke-concurrent moet vooral de grondig hertekende Korando voor het nodige verkoopvolume zorgen. 

magisch toverstokje

magisch toverstokje

Een tovenaar? Of misschien een druïde? We vragen ons af met welke magie SsangYong erin geslaagd is een misvormd beest als de Rodius te transformeren tot een statige auto. Een simpele facelift had volstaan, maar SsangYong heeft zich niet beperkt tot esthetische wijzigingen en dat is goed nieuws.

De weg van vernieuwing

De weg van vernieuwing

Toen SsangYong de Rexton uitbracht, werd hij het mikpunt van spot. Deze SUV heeft dan ook een moeilijke carrière gekend, maar slaat terug met een intelligente facelift die recht op zijn doel afgaat en de grootste gebreken aanpakt. Genoeg om er een echte uitdager van te maken?

0,5 /5 Geslaagde herkansing

Geslaagde herkansing

SsangYong is een vrij miskend merk op onze markt en loopt een beetje verloren tussen de Zuid-Koreaanse SUV’s. Het merk heeft moeilijke momenten gekend toen de importeur verdween en door de producten met bizarre look en onvoorspelbaar weggedrag. Stilaan lijkt alles weer op orde, zo bewijst deze oude bekende Actyon Sports, die eindelijk op de rails staat.

Onverwachte heropstanding

Onverwachte heropstanding

De laatste maanden leek SsangYong in België op sterven na dood. Zonder invoerder leken de dagen geteld voor het gamma, dat niet alleen verouderd is maar er bovendien zeer eigenaardig uitziet. Maar dan ken je de sector en zijn financiële mogelijkheden niet. Met koffers vol Indiaas kapitaal en een nieuwe invoerder voor de Benelux (Alcopa) rekent SsangYong op een tweede jeugd. Maar wat het meeste verbaast, is dat SsangYong ondanks de lege kassa een nieuw model ontwikkelde. De nieuwe Korando staat symbool voor de toekomst van het merk.

Bijgewerkt en aanzienlijk vooruitgaand

Bijgewerkt en aanzienlijk vooruitgaand

Voor men de testrit begon van deze nieuwe Kyron, had uw dienstwillige dienaar in het hoofd de test van een maar weinig overtuigende Actyon met een gevaarlijke ophanging. Gezien men niet al zijn eieren onder één kip mag leggen, waren wij nieuwsgierig of de Koreaanse constructeur rekening gehouden heeft met de opmerkingen van de pers toen deze nieuwe Kyron voorgesteld werd. En naast de kleine esthetische retouches, gaat dit model eveneens vooruit qua dynamica.

Vreemd zei U ?

Vreemd zei U ?

Er valt niets tegen in te brengen wat betreft de verbeelding van de designers die de vrije loop lieten met hun laatste ontwerp, de Actyon. Dat deze wagen verleidt of niet, hij laat niemand onverschillig. Maar onder deze stilistische waanzinnigheid, vindt men een all-road, een echte all-road, met vier drijfwielen, een apart raamwerk en een stevige achteras. Een ongelijkaardig geheel, dat u in dit artikel zult ontdekken...

0,5 /5 Anticonformist

Anticonformist

In het algemeen, zijn pick-ups volwaardige voertuigen waarvan men het plateau bedekt om deze om te vormen tot « wagen ». Niet de Actyon Sports…

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Zoveel kost de Audi Q6 e-tron

Zoveel kost de Audi Q6 e-tron

De Audi Q6 e-tron is nu te bestellen in verschillende uitvoeringen met een vanafprijs van 75.900 euro, maar hij zou binnenkort goedkoper moeten worden...

Fisker Ocean: ook €20.000 goedkoper in Europa

Fisker Ocean: ook €20.000 goedkoper in Europa

Er zijn al Fisker Ocean Extremes uit stock verkrijgbaar vanaf 43.590 euro, maar is die aanbieding het risico waard?

Zoveel kost de nieuwe Skoda Kodiaq

Zoveel kost de nieuwe Skoda Kodiaq

Er zijn al twee speciale reeksen te bestellen: de Kodiaq Family vanaf 38.990 euro en de Kodiaq Corporate die begint bij 46.980 euro.

Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

De nieuwe Model Y Long Range RWD biedt tot 600 km actieradius voor een vanafprijs van 49.970 euro, waarmee het qua prijs/autonomie de meest interessante Tesla van allemaal is!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km