Recente tests

Triumph TR5 1968: de beste combinatie?

Triumph TR5 1968: de beste combinatie?

De look van de 60’s maar met 150 paarden onder de rechtervoet. Deze opmerkelijke cocktail bestond slechts twee jaar, maar dat was genoeg om bepaalde referenties bij de klassiekers een lesje te leren, zoals de  Austin Healey 3000, Ford Mustang en andere MGC’s. Deze Triumph TR5 staat voor 100 procent plezier.

Test Triumph Trophy SE: de triple onder de GT’s!

Test Triumph Trophy SE: de triple onder de GT’s!

Triumph wil bij de grote jongens een rol van betekenis spelen, op z’n eigen manier. Dat zijn we van de Britten wel gewoon. Sinds de heropstanding van het merk in 1991 zette Triumph die ambitie kracht bij door de lancering van de Trophy 3 en 4. Die cijfers stonden voor het aantal cilinders van het motorblok. In 1996 kreeg de Trophy een forse upgrade met een nieuw, meer afgerond koetswerk. Die versie verdween in 2003. En toen werd het heel stil voor de GT-rijders bij Triumph.

Test Yamaha MT-07: een quasi foutloos parcours?

Test Yamaha MT-07: een quasi foutloos parcours?

Op echt nieuw Yamaha-bloed hebben we lang moeten wachten, maar ons geduld werd dan toch beloond. De MT-09 maakte een erg geslaagde entree en liet duidelijk verstaan dat de driecilinder terug is van, euh nooit weggeweest. En nu mochten we eindelijk kennis maken met die andere nieuwigheid: de MT-07.

Triumph TR4A 1966: ruwe diamant

Triumph TR4A 1966: ruwe diamant

Ben je al die grijze dieselwagens met klimaatregeling beu? Dan is het tijd voor een frisse wind. Eén van de vele Britse roadsters uit de periode 1950-1975 is de Triumph TR4. Een goede keuze of niet?

Duivels karakter

Duivels karakter

Een coupé moet een sensuele lijn hebben die je aangrijpt en zin geeft om het interieur te ontdekken. Of je nu een coupé uit 1972 kiest of een exemplaar uit 2011, de aanpak blijft hetzelfde. Maar de smaken zijn sterk veranderd.

Mannelijke roadster

Mannelijke roadster

Stroop de mouwen op, zet de pet in tweed maar op je hoofd en haal de rijhandschoenen boven: we bereiden je voor op een ritje in een machine die uit een revolutionair tijdperk stamt. Vergeet de tractiecontrole, de knoppen van de klimaatregeling of hifi, hier gaat het om een viriele machine zonder rijhulpsystemen die je altijd een glimlach bezorgt. De TR6 is iets voor mannen.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
De Mercedes 190 viert zijn 40ste verjaardag

De Mercedes 190 viert zijn 40ste verjaardag

De ‘Baby Benz’ democratiseerde het Mercedes-gamma bij zijn lancering in 1982.

Wordt de Polestar 7 in Europa gebouwd?

Wordt de Polestar 7 in Europa gebouwd?

Binnen 5 jaar wil de Chinees-Zweedse autobouwer sommige van zijn modellen op het Oude Continent bouwen.

Vergeten concept: Lancia Granturismo, een Zwitsers zakmes dat niemand wilde?

Vergeten concept: Lancia Granturismo, een Zwitsers zakmes dat niemand wilde?

In de jaren ‘50 en ‘60, toen het nog onafhankelijk en op het hoogtepunt van zijn kunnen was, bouwde Lancia enkele van de mooiste GT’s ter wereld… Was het merk in een nostalgische bui toen het deze concept car ontwikkelde?

De Audi RS 6 en RS 7 krijgen een Performance-versie!

De Audi RS 6 en RS 7 krijgen een Performance-versie!

Ook bij Audi betekent ‘Performance’ meer vermogen, en dat zorgt bij de RS 6 en RS 7 voor nog eens 30 pk en 50 Nm koppel extra!

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Wat denk je van een prestigieuze rijervaring op ijs?

Wat denk je van een prestigieuze rijervaring op ijs?

Een ideetje om te delen met de HR-verantwoordelijke op je werk?

Zoveel kost de Volvo EX90, het Zweedse elektrische vlaggenschip

Zoveel kost de Volvo EX90, het Zweedse elektrische vlaggenschip

Voorlopig moet je er niet op hopen dat je met deze brok technologie kan rijden voor minder dan € 100.000 …

Audi lanceert een nieuwe laaddienst

Audi lanceert een nieuwe laaddienst

Die biedt makkelijk toegang tot laadpunten in heel Europa en werkt ook met een abonnementsformule voor goedkopere laadtarieven.

Deze mysterieuze en zeldzame Ferrari heeft nog niet al zijn geheimen prijsgegeven!

Deze mysterieuze en zeldzame Ferrari heeft nog niet al zijn geheimen prijsgegeven!

Neen, dit is geen Ferrari 250 GTE, de eerste vierzitter van de autobouwer met het steigerende paard als logo. Er is vandaag nog steeds veel speculatie rond deze Ferrari 330 America...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Diesel, Automaat

€ 43.985
2020
29.840 km

Benzine, Automaat

€ 37.990
2021
20.000 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km