Recente tests

Triumph TR5 1968: de beste combinatie?

Triumph TR5 1968: de beste combinatie?

De look van de 60’s maar met 150 paarden onder de rechtervoet. Deze opmerkelijke cocktail bestond slechts twee jaar, maar dat was genoeg om bepaalde referenties bij de klassiekers een lesje te leren, zoals de  Austin Healey 3000, Ford Mustang en andere MGC’s. Deze Triumph TR5 staat voor 100 procent plezier.

Test Triumph Trophy SE: de triple onder de GT’s!

Test Triumph Trophy SE: de triple onder de GT’s!

Triumph wil bij de grote jongens een rol van betekenis spelen, op z’n eigen manier. Dat zijn we van de Britten wel gewoon. Sinds de heropstanding van het merk in 1991 zette Triumph die ambitie kracht bij door de lancering van de Trophy 3 en 4. Die cijfers stonden voor het aantal cilinders van het motorblok. In 1996 kreeg de Trophy een forse upgrade met een nieuw, meer afgerond koetswerk. Die versie verdween in 2003. En toen werd het heel stil voor de GT-rijders bij Triumph.

Test Yamaha MT-07: een quasi foutloos parcours?

Test Yamaha MT-07: een quasi foutloos parcours?

Op echt nieuw Yamaha-bloed hebben we lang moeten wachten, maar ons geduld werd dan toch beloond. De MT-09 maakte een erg geslaagde entree en liet duidelijk verstaan dat de driecilinder terug is van, euh nooit weggeweest. En nu mochten we eindelijk kennis maken met die andere nieuwigheid: de MT-07.

Triumph TR4A 1966: ruwe diamant

Triumph TR4A 1966: ruwe diamant

Ben je al die grijze dieselwagens met klimaatregeling beu? Dan is het tijd voor een frisse wind. Eén van de vele Britse roadsters uit de periode 1950-1975 is de Triumph TR4. Een goede keuze of niet?

Duivels karakter

Duivels karakter

Een coupé moet een sensuele lijn hebben die je aangrijpt en zin geeft om het interieur te ontdekken. Of je nu een coupé uit 1972 kiest of een exemplaar uit 2011, de aanpak blijft hetzelfde. Maar de smaken zijn sterk veranderd.

Mannelijke roadster

Mannelijke roadster

Stroop de mouwen op, zet de pet in tweed maar op je hoofd en haal de rijhandschoenen boven: we bereiden je voor op een ritje in een machine die uit een revolutionair tijdperk stamt. Vergeet de tractiecontrole, de knoppen van de klimaatregeling of hifi, hier gaat het om een viriele machine zonder rijhulpsystemen die je altijd een glimlach bezorgt. De TR6 is iets voor mannen.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Hyundai: einde voor de N-modellen met benzinemotor in Europa

Hyundai: einde voor de N-modellen met benzinemotor in Europa

Hyundai heeft de productie van de i20 N en i30 N stopgezet in Europa. De sportafdeling van het merk schakelt over naar volledig elektrische modellen.

Microlino nu ook als brommobiel Lite

Microlino nu ook als brommobiel Lite

De Microlino is nu ook beschikbaar als Lite, een brommobiel met een topsnelheid van 45 km/u, waardoor 16-jarigen met een AM-rijbewijs op zak ermee op de baan mogen. Maar ze zullen er heel wat uurtjes op hun studentenjob voor moeten kloppen...

Tesla Roadster: 0-100 km/u in 1 seconde tegen 2025?

Tesla Roadster: 0-100 km/u in 1 seconde tegen 2025?

Dat is toch wat Elon Musk beweert op Twitter - sorry, 'X' - over de nieuwe Tesla Roadster...

Maserati GranCabrio: eerst met V6

Maserati GranCabrio: eerst met V6

Maserati heeft de GranCabrio officieel voorgesteld. De open versie van de GranTurismo komt eerst als Trofeo met een V6-benzinemotor op de markt, later komt de elektrische Folgore.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Dacia: meer standaard veiligheidsuitrusting dankzij EU

Dacia: meer standaard veiligheidsuitrusting dankzij EU

De Dacia Sandero en Jogger krijgen meer standaard veiligheidsuitrusting dankzij de GSR II-regelgeving van de EU. Dit is wat er allemaal verandert.

Zoveel kost de McLaren Artura Spider

Zoveel kost de McLaren Artura Spider

De McLaren Artura cabrio kost ongeveer 25.000 euro meer dan de coupé, maar is ook 20 pk krachtiger!

Deze Peugeot 205 T16 heeft een recordbedrag opgebracht

Deze Peugeot 205 T16 heeft een recordbedrag opgebracht

De verkoopprijs bedroeg bijna 270.000 euro!

Nieuwe nomenclatuur Volvo: zo is het gamma opgebouwd (2024)

Nieuwe nomenclatuur Volvo: zo is het gamma opgebouwd (2024)

Zeg niet langer Recharge, Volvo heeft besloten zijn elektrische modellen voortaan allemaal een ‘E’ te geven, terwijl de plug-inhybrides terug naar hun oude naam gaan. En er zijn ook upgrades voor de voormalige (X)C40 Twin Motor.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.599
7 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Diesel, Automaat

€ 36.785
2020
29.990 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km