Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De Jeep Wrangler is vernieuwd en blijft daarmee ook in Europa beschikaar. Je kan hem echter enkel als plug-inhybride krijgen, waardoor de Gladiator moet verdwijnen...
Na afgelopen april te zijn voorgesteld op het autosalon van New York, is de facelift van de Jeep Wrangler nu ook klaar voor Europa. Hoera! Naast een vernieuwd design, gaat deze update vooral gepaard met een nieuw centraal aanraakscherm van 12,3 inch, standaard meegeleverde gordijnairbags en een adaptive cruise control die zelf tot stilstand kan komen. Daarmee is de Amerikaanse terreinwagen weer mee met zijn tijd.
Zoals nu al het geval is, is de Wrangler enkel beschikbaar in België met de plug-inhybride 4xe-aandrijflijn. Die koppelt een 2 liter-viercilinder turbobenzinemotor aan een elektromotor met een batterij van 17 kWh, voor een totaal van 280 kW (380 pk), 637 Nm en een volledig elektrisch rijbereik van zo'n 40 kilometer. De iconische Amerikaanse 4x4 wordt nog steeds aangeboden als Sahara of als Rubicon op onze markt. We weten echter nog niet hoeveel ze zullen kosten. Wat Jeep wel al meegeeft, is dat de eerste exemplaren worden geleverd in de eerste helft van 2024.
Helaas is het niet allemaal goed nieuws bij Jeep. Terwijl de Wrangler wel meegaat met zijn tijd, neemt zijn tegenhanger met laadbak, de Gladiator, binnenkort afscheid van de Europese markt na slechts 2 jaar hier verkocht te zijn. Gelukkig vertrekt de pick-up niet in alle stilte en komt er nog een 'Farout Final Edition'-afscheidsreeks met een unieke look. Deze versie heeft nog steeds de 3 liter-dieselmotor van 264 pk en 600 Nm, gekoppeld aan een 8-trapsautomaat en met een Belgische vanafprijs van 77.900 euro.
Ben jij op zoek naar een nieuwe Jeep? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste autozoekertjes hier:
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!