Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
En hij vervangt daarbij niet de ID. 3, maar krijgt een eigen rol binnen het ID-gamma.
In de aanloop naar een volledig elektrische automarkt in 2035, althans in Europa, nemen veel merken drastische beslissingen. Het schrappen van modellen bijvoorbeeld, iconische namen zelfs, zoals Ford doet met de Fiesta. Nu Volkswagen focust op zijn 100% elektrische ID-modellen, werd er dan ook gevreesd voor de toekomst van de Golf. Maar die vrees blijkt ongegrond.
Volkswagen -CEO Thomas Schäfer heeft immers bij het Britse magazine Autocar bevestigd dat de Golf deel zal blijven uitmaken van het VW-gamma. “We hebben iconische merknamen, Golf en GTI. Het zou gekkenwerk zijn om die te laten verdwijnen. We blijven de ID-logica volgen, maar iconische modellen krijgen een naam.” Verwijzend naar de ID. Buzz, die ook geen nummer krijgt zoals bijvoorbeeld de ID. 3, zei hij dat die naam wel eens ID. Golf zou kunnen zijn.
En terwijl de ID. 3 gezien wordt als de Kever of de Golf van het derde millennium, zal die elektrische Golf de ID. 3 niet vervangen. Zowel qua afmetingen als positionering zullen beide modellen dus anders zijn. Die ‘ID. Golf’ moeten we trouwens nog niet meteen verwachten. Na een facelift in de loop van volgend jaar zal de huidige generatie van de Golf nog minstens 3 jaar zijn carrière verderzette, misschien langer om de investeringskost in het model met verbrandingsmotoren te doen renderen. Voor 2027 moeten we dus niet rekenen op een ID. Golf.
Ben jij op zoek naar een VW Golf? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste VW Golf-zoekertjes nu hier:
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.