Fiat Panda wordt Pandina

De huidige Fiat Panda wordt de Pandina, om te vieren dat het model nog tot 2027 wordt geproduceerd in Italië.

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 01 maart 2024
  • Lancering

De Fiat Panda is nog niet dood, wel integendeel! Naast een nieuwe, volledig elektrische generatie die in juli 2024 zou worden voorgesteld, blijft de huidige Panda nog minstens tot in 2027 in productie. En om te vermijden dat je beide modellen zou verwarren, heeft Fiat de huidige generatie met verbrandingsmotor omgedoopt tot... Pandina! Ofwel 'kleine Panda' in het Italiaans.



Minieme evoluties voor de Fiat Pandina

De constructeur maakt ook van deze naamsverandering gebruik om de derde generatie van zijn iconische model nog maar eens een update te geven. Aan de buitenkant zijn er nieuwe Pandina-logo's te vinden over zowat het hele koetswerk, net als nieuwe kleuren. Maar de grootste veranderingen zijn aan boord te vinden. Het interieur van de Italiaanse stadswagen ontvangt namelijk een digitaal instrumentenpaneel van 7 inch, een nieuw stuurwiel en een nieuw centraal aanraakscherm dat compatibel is met Android Auto en Apple CarPlay.



Made in Italy, nog zeker tot 2027

Om de Europese GSR II-regelgeving te respecteren, is er ook extra veiligheidsuitrusting standaard aanwezig in de nieuwe Panda, pardon, Pandina. Zo krijg je onder meer een noodremhulp, een rijstrookassistent, een vermoeidheidsherkenning voor de bestuurder en een verkeersbordherkenning. Al deze veranderingen zorgen ervoor dat Fiat de Pandina nog zeker tot 2027 zal kunnen produceren in de Giambattista Vico de Pomigliano d'Arco-fabriek, in het zuiden van Italië. Forza Pandina!

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Fiat Panda? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Fiat Panda-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km