Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Ford zou al twee jaar werken aan een platform dat als basis kan dienen voor verschillende betaalbare elektrische modellen.
Terwijl de SUV Explorer op een Volkswagen-architectuur nog niet eens op de markt is, zou Ford al werken aan een nieuw low-cost elektrisch platform. Een project dat al twee jaar geleden in het grootste geheim is opgericht. Volgens Jim Farley, CEO van Ford, zou deze nieuwe architectuur Ford in staat stellen om beter te strijden tegen de "goedkope Tesla's en de Chinese constructeurs". Dan valt het nog te bezien of we het hebben over modellen vanaf 40.000 euro, of eerder 25.000 euro.
Farley vertelt verder nog dat dit nieuwe "flexibele platform niet enkel als basis zal dienen voor verschillende soorten modellen, maar het krijgt ook de software en services die we nu in het professionele gamma aanbieden". Ford zou dus verschillende nieuwe elektrische modellen op de markt brengen tegen een betaalbare prijs en met veel connectiviteitsmogelijkheden.
Momenteel heeft Ford drie volledig elektrische modellen in zijn gamma, maar slechts eentje kan je nu ook daadwerkelijk bestellen: de SUV Mustang Mach-E. En met een vanafprijs van iets meer dan 60.000 euro kan je die bezwaarlijk goedkoop noemen... De Explorer, waarvan bij zijn presentatie werd gezegd dat hij minder dan 45.000 euro zou kosten, laat nog op zich wachten. Zijn definitieve prijzen zouden we eind maart eindelijk te weten komen. In de tussentijd zijn enkele concurrenten echter al onder de grens van 40.000 euro gezakt. We hopen dus dat dit nieuwe platform Ford in staat zal stellen om ook elektrische modellen voor minder dan 25.000 euro aan te bieden.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!