Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Lotus koos eigenaardig genoeg het salon van Tokyo om er zijn laatste versie van de Exige voor te stellen. Je herkent de Scura meteen aan zijn uiterlijk. De motor werd nog wat gekitteld en de auto werd op dieet gezet.
De matzwarte Scura heeft iets mysterieus. Glanzend zwarte strepen zorgen voor een apart accent. Hij ziet er in ieder geval agressief uit. In het interieur is alles even zwart en somber. De kuipstoeltjes komen rechtstreeks uit de racerij.
Het vermogen klimt naar 260 pk. Dit zorgt voor uitstekende prestaties. De topsnelheid bedraagt 245 km/uur en in 4,1 seconden spurt de Scura van 0 naar 100 km/uur. Het lage gewicht heeft niet alleen een invloed op de prestaties. Gemiddeld verbruikt de Lotus Scura slechts 8,5 l/100 km, waarbij hij 199 g CO2 /km uitstoot. Voor dergelijke prestaties is dit werkelijk uitzonderlijk.
Om de liefhebbers van ‘trackdays’ tevreden te stellen, monteerde Lotus een regelbare ophanging op de Scura. Zo kan de hoogte van het koetswerk ingesteld worden.
De Scura kreeg een speciale antislipregeling waardoor je een echte kanonstart kunt maken. Het systeem laat de wielen tot 10 km/uur meer doorslippen. Via een potentiometer kiest de bestuurder het niveau van de antislipregeling. Daarmee kan hij de auto en zijn rijstijl aanpassen aan de omstandigheden.
In België zal de Scura 61.820 euro kosten. De Exige Scura presteert als een supercar maar aan een redelijk tarief. Jammer genoeg wordt de productie beperkt tot 35 exemplaren.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!