Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Net voor het autosalon van München nodigde MG ons uit om zijn toekomstige elektrische roadster in avant-première te ontdekken. Dit is alles wat we hebben ontdekt.
Dit is de definitieve vorm van de MG Cyberster, die vanaf de zomer van 2024 in Europa verkocht zal worden. Een wagen die we in avant-première konden ontdekken, en die ons echt heeft verrast. De designers hebben uitstekend werk geleverd bij het ontwerp van deze roadster die, zoals we al vermoedden, niet van de kleinste is. Hij is een pak groter dan de Mazda MX-5 en komt zelfs in de buurt van de Porsche 911 in plaats van de Boxster of de BMW Z4. Hij is dan ook 4,54 m lang, 1,9 m breed en 1,33 m hoog, met een wielbasis van 2,69 m.
Je klimt aan boord van de Cyberster via vleugeldeuren die automatisch openen met een druk op de knop. Binnenin zijn de bouwkwaliteit en de materialen van een veel hoger niveau dan wat de Chinese constructeur momenteel aanbiedt. Hetzelfde geldt voor het aantal schermen. In totaal zijn er maar liefst 4 displays: een trio voor de bestuurder en een klein verticaal aanraakscherm op de middenconsole. Ook de koffer is trouwens best praktisch voor een cabrio.
Ondanks deze uitvoerige presentatie heeft MG nog niets officieel bevestigd over de technische details van de Cyberster. Het merk heeft wel al laten vallen dat de Europese cijfers niet helemaal zullen overeenkomen met de Chinese. We laten ons echter niet voor de gek houden: heel veel verschil zal er niet zijn, als er al een verschil is.
De MG Cyberster zou dus moeten genieten van twee vershcillende motorisaties. De instapversie wordt uitgerust met een enkele elektromotor van ongeveer 340 pk, voor een gewicht van ongeveer 1.850 kilo. Een tweede versie met twee motoren brengt het vermogen naar ongeveer 540 pk, terwijl het gewicht rond de twee ton moet schommelen. Ondanks zijn hoge gewicht, kan die laatste versie wel in zo’n 3 seconden van 0-100 km/u sprinten. Ook de batterijpakketten zouden met twee moeten zijn: eentje van 64 kWh en een andere van 77 kWh. We gokken dat de kleinere batterij voor de minder krachtige achterwielaandrijver is, terwijl de grotere batterij voor de tweemotorige topversie is. In beide gevallen zou de MG Cyberster een rijbereik van ongeveer 500 km moeten halen. We kijken al uit naar de zomer van 2024 om dat te bevestigen!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!