Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Chinees-Britse roadster die in de zomer van 2024 uitkomt, lijkt meer op een supercar dan op een kleine funwagen met open dak...
We hebben al eens goed kunnen kijken naar zijn design dankzij de Chinese overheid, maar MG heeft nu ook officieel de eerste beelden van zijn Cyberster vrijgegeven in Shanghai. Het is een serieuze machine die een flinke impact zou kunnen hebben wanneer hij in de zomer van 2024 toekomt in Europa. Net op tijd om het honderdjarige bestaan van de Britse constructeur, die inmiddels verhuisd is naar China, te vieren!
We weten nu wel hoe de productieversie er zal uitzien, maar over zijn technische details hebben we nog niet veel info... We moeten het dus doen met wat we al wisten van de Chinese overheid, wat op zich ook niet weinig is. Zo weten we al dat de Cyberster 4,54 m lang wordt, 1,9 m breed en 1,33 m hoog, met een wielbasis van 2,69 m. Hij wordt dus een pak groter dan de oude MGA, MGB en MGF, maar daar zou een groot batterijpakket tegenover moeten staan.
De grootte(s) van zijn batterij is voorlopig nog niet bekend. MG maakt ons echter warm door een autonomie van 800 km te vermelden... of toch volgens de Chinese homologatieregels, die een pak optimistischer zijn dan onze WLTP. Hoe dan ook zou de Cyberster snel en ver moeten kunnen rijden. Er komen twee versies op de markt: eentje met een enkele elektromotor van 340 pk, en een tweede versie met twee motoren voor een totaal van 544 pk! Die laatste zou de sprint van 0 naar 100 km/u in minder dan 3 seconden moeten kunnen afleggen, ondanks zijn gewicht van 1.850 kilo. Het wordt duidelijk een heel ander beestje dan de vroegere roadsters van MG...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...