BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Nissan zet zijn Juke weer in de schijnwerpers met niet alleen een nieuwe flashy gele kleur... maar vooral een nieuw dashboard met grotere schermen.
De Juke kwam begin de jaren 2010 als een soort UFO op de markt. Destijds had hij het segment van de stads-SUV's quasi volledig voor zich, wat een enorm commercieel succes opleverde. Sindsdien is de concurrentie echter geëxplodeerd en heeft de tweede generatie Juke, die in 2019 werd gelanceerd, moeite om het succes van zijn voorganger te evenaren. Voor zijn facelift herintroduceert Nissan wel dezelfde flashy gele kleur van de eerste Juke, in een poging de vlam weer aan te wakkeren. "De terugkeer van de gele kleur in het Juke-gamma is een reactie op de vraag van klanten en Juke-fans", aldus Nissan. Het is wel bijna de enige verandering die we kunnen ontwaren aan de buitenkant van deze Juke modeljaar 2024.
Verder kunnen we enkel nieuwe velgdesigns en een nieuwe N-Sport-uitvoering noteren, die zich vooral onderscheidt met een zwarte tint voor het dak, de A- en B-stijlen, de spiegelkappen, velgen, wielkasten en de grille.
Maar het is vooral aan het dashboard waar je het nieuwe modeljaar 2024 van de Juke aan kan herkennen. Zijn centrale aanraakscherm wordt een pak groter en is nu 12,3 inch groot, met een lichte kanteling van 8 graden naar de bestuurder. Het nieuwe infotainmentsysteem kan daarnaast worden gepersonaliseerd met widgets, en omvat een stembediening die in staat is om "natuurlijk taalgebruik" te begrijpen. Android Auto is nu ook draadloos beschikbaar, naast draadloze Apple CarPlay. Voor de liefhebbers kan het scherm nu ook video's afspelen via USB wanneer de auto geparkeerd staat.
De nieuwe Juke krijgt daarnaast ook een digitaal instrumentenpaneel van 12,3 inch. Daarop kan je de weergave van de digitale cockpit naar wens samenstellen.
Voor deze 'facelift' krijgt de Juke nu standaard ook een rijstrookassistent (Lane Departure Warning) en een actieve botsontwijking (Emergency Lane Keep). Nog een klein detail dat handig zal blijken in de praktijk: dankzij de hogere resolutie van het centrale aanraakscherm, is de resolutie van de achteruitrijcamera ook verhoogd van 0,3 naar 1,3 megapixels. Je kan obstakels dus in meer detail zien tijdens manoeuvres.
Op motorenvlak staan er geen veranderingen op til. De Juke 2024 blijft beschikbaar met dezelfde twee motorisaties als zijn voorganger. Klanten kunnen dus kiezen tussen de DIG-T-turbobenzine (1.0 driecilinder) van 114 pk en 180 Nm koppel (200 Nm in overboost), gekoppeld aan een manuele zesbak of een DCT-automaat met dubbele koppeling en 7 versnellingen. Daarnaast is er nog de geëlektrificeerde Hybrid, met een bijzondere aandrijflijn die in de praktijk efficiënt en daardoor ook vrij interessant is in gebruik.
Ben jij op zoek naar een Nissan Juke? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Nissan Juke-zoekertjes nu hier:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...