Peugeot e-Rifter facelift: meer autonomie, zelfde batterij

In navolging van de bestelwagenversie Partner, heeft de Peugeot Rifter een facelift gekregen die hem in lijn brengt met de rest van het gamma. De elektrische e-Rifter is bovendien iets efficiënter geworden.

  • Möller  Yeelen Möller Yeelen
  • 08 november 2023
  • Lancering

We hadden al een donkerbruin vermoeden dat het niet lang meer zou duren voor we de nieuwe bestelbreaks van Stellantis te zien zouden krijgen, nadat de groep zijn vernieuwde bestelwagengamma in één klap volledig voorstelde. In tegenstelling tot de werkbusjes, krijgen we de personenbusjes schijnbaar wel een voor een te zien, en de facelift van de Peugeot Rifter mag de spits afbijten. De tegenhanger van de Citroën Berlingo, Opel Combo Life en Toyota Proace City Verso is daarbij zowel qua uiterlijk als onderhuids vernieuwd.

Leeuw met klauwen

De nieuwe snoet van de Peugeot Rifter facelift valt meteen op en ligt meer in lijn met de rest van het recente gamma, zoals de 308 en de 408, met een moderne en expressieve look. De drieklauwige lichtsignatuur is ook prominent in beeld, net als het vernieuwde logo van het Franse merk. Twee nieuwe kleuren (Sirkkagroen en Kiamablauw) zorgen eveneens voor een moderne uitstraling, terwijl nieuwe velgen en donkere achterlichten de update compleet maken.

Nieuwe technologie en meer comfort

Aan boord is ook het een en ander vernieuwd. Het merk spreekt wel over een nieuw dashboard met een verbeterde ergonomie en een hoogwaardigere afwerking, met centraal een nieuw 10-inch aanraakscherm met internetconnectiviteit, een draadloze verbinding met Apple CarPlay/Android Auto en over-the-air updates. Een nieuw, verwarmd stuurwiel en nieuwe materialen voor de bekleding moeten het leven aan boord iets aangenamer maken. De klassieke tellers zijn in het geval van de e-Rifter ook vervangen door digitale tellers.

Zelfde batterij, meer rijbereik

Over de e-Rifter gesproken: dit wordt waarschijnlijk de enige versie die in België wordt gelanceerd en hij kan nu iets verder rijden op een laadbeurt, met een beloofd rijbereik tot 320 km. Dat is beter dan de 282 km die je voor de facelift zou kunnen halen, maar Peugeot heeft er helaas niet voor gekozen om de grotere batterij van 54 kWh en de zuinigere elektromotor van 115 kW (156 pk) te monteren. Je hebt dus nog steeds 100 kW (136 pk) en 50 kWh ter beschikking, ook als je voor de langere koetswerkvariant kiest. Een precieze lanceringsdatum is er nog niet, maar de bestelwagenversie gaat in het voorjaar van 2024 in productie. Reken dus op een vergelijkbaar programma voor deze ludospace. 

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Peugeot Rifter? Kies uit meer dan 45.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Peugeot Rifter-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Möller  Yeelen
Over de auteur: Möller Yeelen Yeelen is al autogek van toen de rode auto’s nog altijd wonnen in de Formule 1, sinds 2018 heeft hij er ook zijn werk van gemaakt. Moest hij kunnen, zou hij een loods vullen met een eclectische collectie van schattige stadswagens tot iconische supercars, maar voorlopig kan hij die droom enkel waarmaken in Gran Turismo...

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km