Porsche Taycan: 7:07.55 min op de Nürburgring

Ondanks zijn rondetijd van 7:07.55 min op de Nürburgring Nordschleife verbetert deze bijzondere Porsche Taycan nog niet het record van de Rimac Nevera, maar hij komt in de buurt.

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 03 januari 2024
  • Straf

Porsche schudt de rondetijden op de 20,8 km lange Groene Hel nog eens op met een bijzondere Taycan. Met een tijd van 7:07.55 min is de constructeur er helaas nog niet in geslaagd om de recordtijd voor elektrische wagens van 7:05.298 min te breken, gevestigd door de Rimac Nevera in augustus. Maar deze nieuwe tijd is wel maar liefst 26 seconden sneller dan de vorige snelste ronde van de Taycan, en vooral 17 seconden sneller dan de Tesla Model S Plaid met het Track Package, waardoor de Taycan weer de snelste elektrische berline is op de Nürburgring!

Taycan met drie motoren en meer dan 1.000 pk?

Lars Kern heeft deze tijd van 7:07.55 min gevestigd achter het stuur van een Taycan met een speciale aerodynamische bodykit, inclusief een grote achtervleugel. Deze variant van de Duitse elektrische sportberline wisten onze spionagefotografen al verschillende keren te spotten, maar de veranderingen zouden verder gaan dan alleen wat extra downforce. Net als bij de Tesla Model S Plaid krijgt deze snelle Taycan waarschijnlijk een derde elektromotor om zo tot boven de 1.000 pk te gaan! Daarmee moet de 0 tot 100 km/u in minder dan 2 seconden achter de rug zijn, en gaat hij misschien zelfs sneller dan de topsnelheid van 322 km/u van zijn Amerikaanse rivaal.

Meer info in maart

Porsche kondigt verder aan dat de volledige video van deze recordtijd vrijgegeven zal worden midden maart. Waarom niet vroeger? Waarschijnlijk stelt het Duitse merk dan de facelift voor van zijn elektrische model. Een update die dan ook meteen deze nieuwe variant omvat, die nog krachtiger en sportiever wordt dan de al indrukwekkende Turbo S.

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km