Aston Martin
De hybride supercar van Aston Martin is samen met het F1-team van het merk ontwikkeld, inclusief Fernando Alonso en Lance Stroll, en gaat in 2024 in productie met een oplage van 999 exemplaren.
Audi is bezig met de ontwikkeling van een nieuwe elektrische A6 Avant én met de volgende generatie Q3 met verbrandingsmotor, terwijl Porsche zich richt op zijn Taycan GT.
Na al te zijn betrapt op de Nürburgring, vermoedelijk als sportief RS-model, hebben onze spionagefotografen nu de toekomstige elektrische Audi A6 betrapt als break. Met andere woorden: de volgende generatie Audi A6 Avant. De even cijfers zijn voortaan namelijk voorbehouden aan batterij-elektrische modellen bij het Duitse merk. De oneven cijfers zullen dan weer gebruikt worden voor modellen die nog (even) een verbrandingsmotor hebben.
De grote nieuwigheid die we kunnen spotten op deze nog goed gecamoufleerde break, zijn de in twee gesplitste koplampen. Vermoedelijk zien we hier de nieuwe lichtsignatuur die geleidelijk aan ook op de rest van het Audi-gamma te vinden zal zijn. De enige officiële info die we voorlopig echter hebben, is dat deze toekomstige Audi A6 op hetzelfde PPE-platform zal staan als de volgende generatie Porsche Macan en Audi Q6 op batterijen.
Porsche zet zijn testwerk voort met een opgevoerde versie van de Taycan op de fameuze Nürburgring, zoals deze foto's van onze spionagefotografen bewijzen. Het model nadert dan ook zijn midlifefacelift, en Porsche zou van die gelegenheid gebruik maken om een GT-variant te onthullen met meer dan 1.000 pk om de concurrentie aan te gaan met de Tesla Model S Plaid! Iets dat de R&D-afdeling van het merk uit Weissach ook al heeft laten doorschemeren. Om een dergelijk vermogen te behalen, krijgt de Duitse sportwagen waarschijnlijk een derde elektromotor. Qua prestaties gaan we er vanuit dat de Taycan GT zijn Amerikaanse concurrent kan voorbijstreven met een sprint van 0 tot 100 km/u in minder dan 2 seconden en een topsnelheid van meer dan 322 km/u!
![]() | ![]() |
Audi is voorlopig nog niet van plan om zijn gamma volledig uit elektrische modellen te laten bestaan. Het Duitse merk is namelijk ook bezig met de volgende generatie Q3, die in 2025 het levenslicht zou moeten zien. Een SUV die onlangs werd betrapt door onze spionagefotografen en die ook de gesplitste koplampen krijgt. Over zijn motorisaties weten we voorlopig nog niets, behalve dat er nog steeds verbrandingsmotoren zullen zijn, waarschijnlijk met enige elektrificatie, maar dus (nog) niet volledig elektrisch.
![]() | ![]() |
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De hybride supercar van Aston Martin is samen met het F1-team van het merk ontwikkeld, inclusief Fernando Alonso en Lance Stroll, en gaat in 2024 in productie met een oplage van 999 exemplaren.
Het is de eerste SUV-coupé van het Koreaanse premiummerk.
De Jeep Wagoneer S zou de concurrentie kunnen aangaan met de BMW iX, Rivian R1S en andere elektrische super-SUV's.
60 jaar geleden lanceerde Opel de Rekord, een auto met typisch Amerikaanse trekjes... hoewel het wel degelijk een echte Europeaan was! Het merk viert dit jaar met trots de verjaardag van het model. Maar waarom? Wat maakte deze vergeten Opel zo interessant?