BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Rimac Nevera heeft de Nürburgring afgelegd in 7:05,298 min, een nieuw record voor een elektrische productiewagen. Om dat te vieren, bouwt het merk een speciale reeks van 12 exemplaren met de naam Time Attack.
De tijd aan de top van de Tesla Model S Plaid heeft niet lang geduurd. Rimac en zijn Nevera hebben namelijk net de 20,8 km en de 73 bochten van de Nürburgring afgelegd in 7:05,298 min. Ter vergelijking: dat is 20 seconden sneller dan de Amerikaanse berline, de vorige recordhouder in de elektrische productieklasse, maar nog 30 seconden trager dan de AMG One, momenteel de allersnelste productiewagen op de Duitse Groene Hel.
Het nieuwe record komt bovenop de 24 eerdere records die het model al heeft gebroken, als we zijn tijd van 49,32 s meetellen op Goodwood, de beste tijd voor een productiewagen. De Nevera heeft dan ook vier elektromotoren voor een totaal van 1.914 pk en 2.360 Nm aan koppel! Een flinke cavalerie die het model in staat stelt om de 0-100 km/u te verpletteren in 1,81 seconden en zelfs een topsnelheid te halen van 412 km/u. Nog eens twee records voor een elektrische productiewagen, trouwens.
Om dit ronderecord te vieren, heeft Rimac besloten een nog specialere reeks van zijn hypercar te bouwen: de Nevera Time Attack. De reeks is beperkt tot 12 van de 150 exemplaren en krijgen allemaal een specifieke tweekleurige look, die ook wordt doorgetrokken in het interieur. Elk exemplaar is natuurlijk al uitverkocht, en dat ondanks een prijs die tot in de miljoenen oploopt...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.