Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Zoals we eerder al schreven, verkeert de nieuwe eigenaar van Saab, NEVS, in financieel zwaar weer. Een beetje goed nieuws is dan ook meer dan welkom om de fans, het personeel én potentiële investeerders te motiveren.
NEVS liet daarom al een beetje informatie los over de toekomstige elektrische variant van de 9-3. Momenteel verkoopt het alleen conventionele 9-3’s in Zweden en China, maar een 9-3 EV moet de volgende stap worden.
De auto op deze foto’s is de eerste van een reeks prototypes en werd in mei gebouwd in de Saab-fabriek in Trollhättan. Het is een 9-3 Aero sedan waarin onder de vloer lithium-ionbatterijen werden geplaatst, zonder te raken aan de interieur- of kofferruimte. Een laag zwaartepunt en 50/50-gewichtsverdeling zouden gegarandeerd zijn.
Momenteel haalt de elektrische 9-3 een vermogen van 136 pk, een topsnelheid van 120 km/u, een spurt tot 100 km/u in ongeveer tien seconden en een rijbereik van circa 200 km. Uiteraard moet het model nog verder ontwikkeld worden, als NEVS hiervoor de nodige fondsen vindt. Momenteel lopen er gesprekken met mogelijke investeerders.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!