Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
De Amerikaan krijgt namelijk een elektromotor…
Onze spionnen hebben in de omgeving van de Nürburgring een zwaar gecamoufleerd prototype betrapt van de huidige generatie van de Corvette. De Amerikaanse sportwagen heeft bij zijn lancering in 2019 al een kleine revolutie ontketend door zijn motor te verplaatsen van de neus naar een locatie tussen de stoelen en de achteras. En nu lijkt hij nog een ander heilig huisje te slopen, want de supercar met gorgelende V8 krijgt er een elektromotor bij.
Dat betekent niet dat de Amerikaan puur elektrisch wordt, maar wel dat hij een hybride aandrijflijn krijgt. Veel details zijn er nog niet bekend, maar geïnformeerde bronnen spreken van een vermogen van 600 à 650 pk, wat liefst 200 pk meer is dan de ‘gewone’ Corvette C9 met 6.2-V8 (457 pk). Of de batterij aan de stekker oplaadbaar wordt of niet, is nog niet duidelijk.
De elektromotor die voor de extra pk’s zorgt, zou misschien op de vooras worden gemonteerd, zodat de Corvette een vierwielaandrijver zou worden. De hybride variant krijgt een veel breder spoor achteraan, net zoals de toekomstige topversie Z06, maar onderscheidt zich door iets minder grote uitlaatpijpen, die niet centraal zijn geplaatst maar wel in de hoeken van de achterbumper.
Er wordt daarnaast nog steeds gespeculeerd over een puur elektrische Corvette. Amerikaans president Joe Biden – een notoir autoliefhebber en grote fan van de Corvette – heeft al meermaals gezegd dat hij reikhalzend naar zo’n versie van de sportwagen uitkijkt. We zijn benieuwd welke van deze versies ook de oversteek naar Europa zullen maken…
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.