BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De iconische Chevrolet Corvette had sinds zijn debuut in 1953 de motor altijd voorin. De nieuwe generatie die de Amerikanen nu voorstellen draagt zijn V8 voortaan centraal achterin.
“De klassieke architectuur met de motor voorin had zijn limieten bereikt”, zo verklaart General Motors de ommezwaai. De motor centraal achterin moet volgens de Amerikanen een betere gewichtsverdeling opleveren, een scherpere stuurrespons en een geoptimaliseerde rijpositie.
Visueel is de Corvette Stingray een mix geworden tussen de Corvette C7 en een Italiaanse supercar met middenmotor van, pakweg, Ferrari. De V8 pronkt op zijn positie centraal achterin trots door de achterruit. Ook binnenin zijn de designkeuzes radicaal, met een cockpit die op de chauffeur focust, een digitaal instrumentenpaneel en touchscreen voor het infotainment. Optioneel zorgen racezetels en carboninleg voor de juiste racesfeer.
Sommige dingen veranderen echter nooit: de Corvette Stingray heeft nog steeds een targadak met afneembare dakpanelen, en een atmosferische V8 onder de motorkap. Die is 6,2 liter groot en doet het zonder turbo’s of compressoren. Hij produceert 495 pk en 637 Nm, en is gekoppeld aan een versnellingsbak met dubbele koppeling en acht verzetten. Het ‘Z51 Performance Package’ zorgt optioneel voor radicalere chassisaanpassingen.
Het meest opmerkelijke aan deze Chevrolet Corvette Stingray? De prijs. De basisversie krijgt een Amerikaans prijskaartje mee van 60.000 dollar, waardoor de Corvette wellicht een van de goedkoopste supercars op de markt wordt. De productie gaat eind 2019 van start.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...