Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Afgelopen zomer betrapten onze spionnen de toekomstige generatie van de Range Rover. Deze vijfde generatie zou tegen het eind van het jaar officieel worden onthuld om dan in 2022 op de markt te komen. Vandaag hebben onze spionnen de toekomstige Range Rover Sport gefotografeerd. Die zou zo’n jaar na de klassieke Range worden geïntroduceerd.
De toekomstige Range Rover Sport krijgt een kortere achteroverhang dan zijn grote broer en een grotere spoiler. Zoals al het geval is sinds de eerste Sport loopt het dak steiler af op deze variant met sportievere look. Toch zou ook de derde Range Rover Sport ook verkrijgbaar blijven met 5+2 zitplaatsen. Ter vergelijking tonen we hier de profielen van de twee toekomstige Range Rovers in hun ontwikkelingsfase:
Technisch gezien wordt de volgende Range Sport net zoals zijn grote broer ontwikkeld op het aluminium platform MLA (Modular Longitudinal Architecture) van de groep Jaguar Land Rover. Dat platform moest oorspronkelijk worden ingewijd door een nieuwe generatie van de Jaguar XJ, maar de ontwikkeling van die laatste is stilgelegd.
Het MLA-platform maakt geëlektrificeerde oplossingen mogelijk. Naast microhybride motoren zal de volgende Range Sport dus net zoals de huidige generatie weer verkrijgbaar zijn met plug-inhybride aandrijflijnen. Later zou ook een elektrische versie kunnen volgen. Dat is in elk geval mogelijk met dit nieuwe platform.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!