Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Na de R5 maakt Renault zich op om een nieuw historisch model nieuw leven in te blazen in elektrische vorm: de R4!
De Renault R5 E-Tech is nog maar net onthuld op het autosalon van Genève, maar het Franse merk bereidt zich al voor op de terugkeer van nog een iconisch model: de R4! Onze spionagefotografen hebben namelijk een prototype van de Franse EV gespot tijdens testwerk. En hoewel de dikke wielkasten en banden van de 4Ever Trophy-conceptcar uit oktober 2022 zijn verdwenen, is het silhouet van het model toch onmiddellijk herkenbaar.
De R4 E-Tech wordt groter en ruimer dan de R5 E-Tech, met een tiental centimeter extra in de lengte dan de hatchback, waarmee de R4 iets langer dan 4 m zou moeten worden. Renault noemt het model een compacte SUV in het B-segment. Ondanks zijn dikke laag camouflage, herkennen we wel zijn achterlichten, die identiek zijn aan die van de conceptcar, terwijl we ook al weten dat de neus een verlichte grille en logo krijgt.
Onder zijn neo-retrokoetswerk staat de Renault 4 E-Tech op hetzelfde AmpR Small-platform als de nieuwe R5. Tijdens de presentatie van de conceptversie sprak Renault al over een vermogen van 100 kW (136 pk) en een batterij van 42 kWh. Het valt nog te bezien of deze gegevens nog zullen kloppen, of dat het model dezelfde motoren en batterijen krijgt als de elektrische Renault 5. Net als die laatste zal de R4 trouwens ook worden geproduceerd in Frankrijk.
Ben jij op zoek naar een Renault? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Renault-zoekertjes nu hier:
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!