Scoop: Skoda Superb Combi, de overleving van een ras

De volgende generatie van de Skoda Superb zal in 2023 beschikbaar zijn. En dat is ook goed nieuws voor de VW Passat...

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 30 juni 2022
  • Toekomst

Neen, Skoda houdt het niet voor bekeken in het segment van de grote breaks met verbrandingsmotor. Zijn vlaggenschip, de Skoda Superb Combi, gaat nog er minstens een generatie mee door. De Passat Variant mag trouwens zijn Tsjechische neef danken: het is dankzij de Superb dat er ook van de VW een negende generatie komt. In tegenstelling tot de Passat, die enkel nog als break aangeboden zal worden, zouden er van de Superb twee silhouetten in de catalogus moeten komen: berline en Combi break-verise.

Definitief koetswerk

Hoewel onze spionnen al verschillende keren een 'mule' van de volgende generatie van de Skoda Superb hebben gezien, waren die nog voorzien van het koetswerk van de huidige generatie. Deze keer was het een ontwikkelingswagen met het definitieve koetswerk die onze spionnen in Oostenrijk betrapten.

Deze 4de generatie van de Superb moet Skoda's nieuwe desigtaal introduceren, 'Modern Solid'. Onder de camouflage zien we echter een voorkant die nogal lijkt op die van de meest recente generatie van de Octavia, met meer spits toelopende koplampen en een massievere grille.

Gezien het profiel zal de auto de benchmark blijven op het vlak van interieurruimte en laadvolume...

Verbrandingsmotor en plug-in hybride

De nog steeds op het MQB-platform gebaseerde nieuwe Superb zal zijn benzine- en dieselmotoren behouden, met behulp van micro-hybride technologie. De iV plug-in hybride aandrijflijn die in de huidige generatie van de Superb werd geïntroduceerd, blijft ook bestaan. Maar in een versie die zeker verbeterd zal worden, met een groter elektrische rijbereik.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Skoda Superb? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Skoda Superb-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?
Foto's ©: Automedia.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km