BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Hoewel het autosalon van Genève kleiner was dan de afgelopen edities, waren er toch tal van nieuwigheden te ontdekken, waaronder de langverwachte Renault 5 E-Tech!
BYD heeft de beurs in Genève gekozen om er zijn luxemerk YangWang voor te stellen in Europa, met als eerste model de gigantische SUV U8! Deze plug-inhybride mastodont van 5,32 m lang, 2,05 m breed, 1,98 m hoog en met een gewicht van 3.985 kilo beschikt over een 2 liter-turbobenzinemotor die enkel als generator dient voor een batterij van 49,05 kWh. Die laatste voorziet dan weer de stroom voor 4 elektromotoren met een totaal van 880 kW (1.197 pk) en 1.280 Nm! Het resultaat is 180 km aan volledig elektrisch rijbereik, een sprint van 0 naar 100 km/u in 3,6 seconden, de mogelijkheid om rond zijn eigen as te draaien en zelfs om te drijven!
Nog steeds in de categorie van grote luxevoertuigen is er Lucid, dat naar Genève is gekomen met zijn Gravity om zijn aanwezigheid in Europa te versterken. Deze Amerikaanse elektrische SUV kan niet enkel 7 passagiers in alle comfort vervoeren, maar haalt ook tot 700 km autonomie en kan in 3,5 seconden van 0-100 km/u optrekken. Helaas weten we nog niet wanneer hij de berline Air zal vergezellen op ons continent.
Intelligent Mobility (IM) is een nieuwe speler die zijn intrede zal maken op de Europese markt in 2025. Het premiummerk van MG heeft van het autosalon van Genève gebruik gemaakt om er zijn nieuwe berline L6 voor te stellen. En onder die beige lakkleur zit er een interessante technische basis. De L6 kan niet enkel in minder dan 3 seconden naar 100 km/u accelereren, maar hij haalt ook tot 800 km autonomie dankzij een solidstatebatterij! Afspraak in de loop van volgend jaar om te zien of de Chinese constructeur zijn beloften kan nakomen.
Net naast de nieuwe IM L6 vinden we de nieuwe MG3 terug als Hybrid+. Onder zijn motorkap zit namelijk een 1,5 liter-benzinemotor, gekoppeld aan een kleine batterij van 1,83 kWh. Het geheel ontwikkelt 143 kW (194 pk) en 425 Nm, waarmee de stadswagen in 8 seconden naar 100 km/u optrekt, en toch maar 4,4 l/100 km verbruikt, met een CO2-uitstoot van 100 g/km. In Genève kregen we zijn nieuwe look en zijn technische details te zien, nu is het afwachten hoeveel hij gaat kosten.
De grote ster in Genève is natuurlijk de Renault 5 E-Tech Electric! Naast zijn neo-retrolook die unaniem op waarering kon rekenen in Zwitserland, krijgt het elektrische stadswagentje tot 110 kW (150 pk) en 245 Nm, terwijl hij tot 400 km per laadbeurt kan afleggen in zijn topversie. Maar er is ook een instapversie met 70 kW (95 pk), 215 Nm en 300 km autonomie die voor minder dan 25.000 euro zal worden verkocht! Een aantrekkelijk aanbod...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.