Hyundai zet sterker in op waterstof, stadswagens en premium..

Het Koreaanse merk wil waterstofmotoren produceren van gerecycleerd plastic afval, zijn i10, i20 en i30 vernieuwen en de aanwezigheid van Genesis in Europa vergroten!

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 08 maart 2023
  • Toekomst

Waterstof is geen onbekend terrein voor Hyundai. Het is een van de weinige merken die een model heeft dat rijdt op deze schonere aandrijving: de Nexo. Vandaag zetten de Koreanen opnieuw een stap vooruit in hun groene elan. Hyundai werkt samen met Korea East-West Power om waterstof te produceren uit gerecycleerd plastic afval en de hele cyclus nog milieuvriendelijker te maken.

Een nieuwe i10, i20 en i30!

Michael Cole, die momenteel aan het hoofd staat van Hyundai Europe, gaf onlangs een interview aan het tijdschrift AutoCar waarin hij aankondigde dat de i10, i20 en i30 zeker zullen worden vernieuwd en voortgezet om "geen kopers de rug toe te keren". Dit is goed nieuws, gezien het aantal betaalbare auto's binnen dit segment fors slinkt. Zo zal bijvoorbeeld de productie van de Ford Fiesta binnenkort stopgezet worden.

Komt Genesis binnenkort naar België?

Terwijl Hyundai zijn gamma van kleine auto's behoudt, wil het tegelijkertijd blijven werken aan het commerciële succes van hun premiummerk Genesis, in Europa. Vanaf volgend jaar zal de fabrikant tussen de 15 en 20 extra Genesis-concessies openen in Duitsland en Engeland. Genesis zou zich vervolgens binnen 3 tot 5 jaar op andere markten kunnen richten, waaronder mogelijk ook België!

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km