Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Er wordt gewerkt aan een facelift van het huidige model, maar het is niet zeker dat er een 9de generatie komt.
Geen Volkswagen zonder Golf, en dat al sinds 1974. Juist? Maar dat is buiten de nieuwe baas van Volkswagen gerekend (het merk, niet de groep). Thomas Schäfer twijfelt in een interview met de Duitse krant Welt aan de bestaansreden van een nieuwe generatie. En dat ligt volgens de CEO onder andere aan een combinatie tussen hoge ontwikkelingskosten en de strenge emissienormen.
Tegen 2035 zit het er in Europa op voor auto’s met verbrandingsmotoren. Maar voor dat het zover is, komt er nog een nieuwe generatie van de emissienormen voor auto’s, Euro 7. Volgens Schäfer wordt het extreem duur om ervoor te zorgen dat auto’s aan die norm voldoen, ook al zijn ondanks uitspraken van Europese politici nog niet alle technische details bekend. Combineer dat met de carrière van de huidige Golf, de 8ste generatie, die in 2019 begon, en de toekomst van een 9de generatie lijkt onwaarschijnlijk.
De Euro 7-norm zou in 2025 van kracht worden, wat betekent dat de facelift van de huidige Golf waarschijnlijk daaraan aangepast zal worden. Omdat die aanpassingen veel ontwikkelingsbudget zullen kosten, zal de carrière waarschijnlijk iets langer lopen om de kosten te kunnen afschrijven. Of het daarna nog de moeite is om in het licht van het moratorium in 2035 nog een nieuw model te ontwikkelen, is de vraag die ook VW zich stelt. Een beslissing daaromtrent is in elk geval nog niet genomen.
Ben jij op zoek naar een Volkswagen Golf? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Volkswagen Golf-zoekertjes nu hier:
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!