Bruno Wouters

8 MRT 2012

Als veel nog niet genoeg is

Je kent ongetwijfeld wel iemand die altijd klaagt dat het niet genoeg is. Deze eeuwig ontevredenen vinden wellicht een oplossing voor hun probleem bij onze Duitse tuningvrienden. Zij plooien zich dubbel om iedereen tevreden te stellen.

Hier volgen enkele voorstellen voor zij die op hun honger blijven zitten. Goede smaak is niet altijd het hoofddoel, maar de keuze voor bepaalde modellen laat vermoeden dat de eigenaar daar niet bezorgd om is.

Laten we beginnen met een sober model, de Range Rover 5.0 V8 Supercharged die herzien werd door Hamann. Enkele nieuwe accenten aan het koetswerk, minder bescheiden wielen (22 duim!), een tot 530 pk opgevoerd vermogen en een oneindig palet interieuraankledingen tovert zelfs bij een negativo een glimlach op het gezicht.

Voor wie niet gecharmeerd is van deze Brit met Duitse fantasietjes, stelt Hamann de heel erg Duitse Panamera voor. Heel verfijnd en elegant, oordeel zelf maar: 60 mm dikkere heupen, nieuwe luchtinlaten en hertekende 'motorkap'. De achterkant van deze Gran Turismo met zijn diffuser en uitlaatpijpen zul je wellicht iets vaker zien. De velgen zijn ook hier 22 duim groot en het vooruitzicht van 80 pk extra trekt de laatste twijfelaars over de streep. In vergelijking hiermee zou je het Styling Package van Lorinser voor de sowieso al erg gestileerde Infiniti FX zelfs discreet kunnen noemen. Ook hier is 22 duim de norm.

Wie best wat haren wil opofferen door in openlucht te rijden, kan kiezen voor de Hawk Roadster, ook van Hamann en gebaseerd op de Mercedes SLS. Met 636 pk en een koppel van 680 Nm belooft Hamann een spurt van 0 tot 100 km/u in 3,6 seconden. Hier stelt men zich tevreden met 21-duimsvelgen, maar het koetswerk krijgt de gebruikelijke behandeling. met bredere voorvleugels en een botoxkuur voor de bumpers. Met bovendien een gezellig en stijlvol interieur, uiteraard.

Mansory heeft met de Audi R8 Spyder gedacht aan wie twee cilinders extra wil. Het koetswerk werd stevig aangepakt met veel koolstofvezel, de V10 ontwikkelt 225 pk, de spyder staat op 20-duimsvelgen: klinkt redelijk goed, niet?

Laten we nog even bij Mansory blijven voor hun nieuwste creatie, de McLaren MP4-12C, die trouwens goed verkoopt. Het koetswerk werd grondig aangepast en op alle niveaus van koolstofvezel voorzien, de voorvleugels zijn breder en met 670 pk en 675 Nm kun je je voldoende uitleven. Het interieur steekt boordevol goodies. Bruce zal verrast zijn ...

Advertentie
Advertentie
Advertentie