of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

1/5

Dit is de Porsche Panamera GTS

<p>Wie voor zijn Panamera of Panamera Sport Turismo twijfelt tussen de 4S en Turbo, kan nu terecht bij de GTS. Die heeft een V8 biturbo met 460 pk en een specifieke chassisafstelling.</p>

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

16 Oktober 2018

Advertentie

Het GTS-opschrift werd voor het eerst gebruikt op een Porsche in 1963, met de 904 Carrera GTS. Die moest racetechnologie toepassen op productiemodellen. In de jaren 80 en 90 waren er de 924 GTS en 928 GTS. In 2011 kreeg de eerste Panamera ook een GTS-versie, en vandaag is het opnieuw de beurt aan de tweede generatie Panamera.

Krachtiger dan vroeger

De 4.0 V8 biturbo onder de motorkap is goed voor 460 pk en 620 Nm. Dat is 20 pk en 100 Nm meer dan de vorige generatie van de Panamera GTS. Het standaard Sport Chrono-pakket zorgt voor een sprint naar 100 km/u in 4,1 seconden. De Panamera haalt 292 km/u, de Panamera Sport Turismo 289 km/u.

Luchtvering standaard

Porsches luchtvering met drie kamers is standaard, terwijl het sportchassis op beide versies 10 millimeter lager ligt. Het “Porsche Active Suspension Management” werd aangepast om het dynamische weggedrag nog scherper te maken.

Prijs

De GTS-versies springen in het oog door hun nieuwe zwarte accenten. Standaard staan ze op 20-duimsvelgen. Binnenin zorgen zwart alcantara en geanodiseerd aluminium voor de details. Bij ons kost de Panamera GTS € 142.513,80, de Panamera GTS Sport Turismo € 145.417,80.

Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie