of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

1/10

Ford Ranger krijgt een plug-inhybride motorisatie

Deze Ranger PHEV behoudt zijn offroadkwaliteiten en zijn 3,5 ton sleepvermogen, en kan heel wat meer dan enkel 45 km volledig elektrisch rijden.

Geschreven door Sébastien Vanhouche

19 September 2023

Advertentie

Ford is de eerste constructeur die een plug-inhybride pick-up lanceert met deze nieuwe PHEV-versie van de Ranger. En hoewel de Amerikaanse gigant er even over gedaan heeft om deze motorisatie te ontwikkelen, is dat niet zonder reden. De batterij die onder de laadbak zit verstopt maakt het namelijk mogelijk om exact dezelfde praktische capaciteiten te bieden als bij de andere varianten. Het is dus nog steeds mogelijk om buiten de gebaande paden te treden, maar hij kan vooral nog steeds tot 3,5 ton trekken.



Meer dan 45 km elektrisch en een recordkoppel

Onder de motorkap van deze Ranger plug-inhybride zit een 2,3 liter grote EcoBoost-viercilinder op benzine. Helaas laat Ford zijn exacte vermogen nog niet weten. Maar de Amerikaanse constructeur laat wel vallen dat deze variant het meeste koppel heeft van het hele gamma, wat neerkomt op meer dan 600 Nm! Ook de exacte grootte van de batterij krijgen we niet te weten, maar Ford zegt wel dat de Ranger PHEV een volledig elektrisch rijbereik van meer dan 45 km krijgt. Het model beschikt ook over 4 rijmodi, waarvan een modus om de batterij op te laden tijdens het rijden om later van zijn voordelen te kunnen genieten. De batterij heeft namelijk meer in zich dan enkel een lagere CO2-uitstoot...

Nog praktischer voor professionals en avonturiers

Zoals ook te vinden is bij de andere (geëlektrificeerde) bedrijfsvoertuigen van Ford, heeft deze Ranger PHEV een 10 A-stopcontact in de laadbak, maar ook in het interieur. Die worden in eerste instantie gevoed door de batterij. Is die plat, dan neemt de benzinemotor die taak over. Deze Pro Power Onboard-functie zal ongetwijfeld van pas komen op de werf en op avontuur.



Lancering vanaf 2025

De productie van deze nieuwe geëlektrificeerde Ford Ranger gaat eind volgend jaar van start, voor een marktlancering in het begin van 2025. En hoewel het nog wachten is op de rest van zijn technische details, vragen we ons ook af of de Volkswagen Amarok van dezelfde hybride aandrijving zal kunnen genieten. En zo is een volledig elektrische Ford Ranger nog maar één stap verwijderd... 

Sébastien
							Vanhouche

Sébastien Vanhouche

Advertentie

Koop een Ford Ranger of vergelijkbare auto

Ford

Ranger

52 030 €

2024

29 035 km

Diesel

210 pk

Automaat

231 g/km

date

CIAC Ford Gent

Gent

date

Car-Pass

Ford

Ranger

59 999 €

2024

21 202 km

Diesel

210 pk

Automaat

278 g/km

date

CIAC Ford Deinze - Van den Poel

Deinze

date

Car-Pass

Ford

Ranger

26 990 €

2017

90 882 km

Diesel

200 pk

Automaat

229 g/km

date

CIAC Ford Deinze - Van den Poel

Deinze

date

Car-Pass

Ford

Ranger

30 199 €

Nieuw Nieuw

2020

91 428 km

Diesel

212 pk

Automaat

244 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

Ford

Ranger

44 950 €

2023

28 789 km

Diesel

241 pk

Automaat

265 g/km

date

Van Mossel Deurne

Deurne

date

Car-Pass

Ford

Ranger

37 900 €

2020

52 819 km

Diesel

213 pk

Automaat

233 g/km

date

FordStore Driesen

Genk

date

Car-Pass

Ford

Ranger

25 988 €

2018

89 265 km

Diesel

200 pk

Automaat

228 g/km

date

CIAC Toyota Aalst

Aalst

date

-

Ford

Ranger

52 544 €

-

0 km

Hybride

281 pk

Automaat

145 g/km

date

Garage Trading Machelen

Machelen

date

-