Jean-Francois Christiaens

13 DEC 2018

Geëlektrificeerde BMW’s populairder dan ooit tevoren

BMW heeft de beste verkoopcijfers uit zijn geschiedenis genoteerd voor zijn geëlektrificeerde modellen. Tegenwoordig is bijvoorbeeld één BMW 5-Reeks op vijf een plug-in hybride.

De voorbije novembermaand was de beste maand ooit voor de verkoopcijfers van de geëlektrificeerde modellen van de BMW-groep. Zo heeft de groep er enkel in november wereldwijd bijna 15.000 van aan de man gebracht, op een totaal van iets meer dan 220.000 verkochte auto’s.

+40 procent

Dit cijfer van 14.767 geëlektrificeerde auto’s betekent een stijging van meer dan 26 procent in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar (november 2017). Tussen het begin van het jaar en het eind van november heeft de BMW-groep bovendien meer dan 125.000 stekkerwagens gesleten. Als we dat naast dezelfde periode in 2017 leggen, zien we een vooruitgang van bijna 40 procent.

BMW i3

Vijf jaar na zijn lancering heeft de BMW i3 nog 3.468 klanten weten te verleiden in de maand november. Daar mee bleef hij niet ver achter op zijn absolute recordmaand maart 2018, toen er 3.490 van werden besteld. Maar ook de plug-in hybrides winnen wereldwijd aan populariteit. Zo zijn de stekkerhybride versies van de Mini Countryman, BMW 2-Reeks Active Tourer en BMW X1 (die in China verkrijgbaar is) goed voor 10 procent van de totale verkoop van deze respectieve modellen. Maar op dit vlak is de kampioen toch de BMW 5-Reeks, waarvan wereldwijd één klant op vijf de plug-in hybride variant verkiest.
Advertentie
Advertentie
Advertentie