François Piette

25 SEP 2002

Mercedes Salon van Parijs 2002: 5 wereld premières

De SL-Klasse : nieuw 6 cilinder Deze tweezitter is uitgerust met de nieuwe V6-motor met een vermogen van 180kW/245pk en gaat zo van 0 tot 100km/h in slechts 7,2 sec. De Sequentronic versnellingsbak met 6 versnellingen die aan het stuur kan worden bediend benadrukt het sportieve karakter van de SL350 Het vario-dak, de Sensotronic Brake Control, de automatische rolbar, de elektrische integrale zetels, de twee frontale adaptieve airbags en de grote laterale airbags behoren tevens tot de standaarduitrusting. AMG : nieuwe V8-modellen en een eerste diesel Om haar 35ste verjaardag kracht bij te zetten, onthult Mercedes-AMG 4 nieuwigheden : enerzijds de 55 AMG-motor in de E-Klasse (350kW/476 pk en een koppel van 700 Nm), S-Klasse en CL-Klasse (368kW/500 pk) en anderzijds een revolutionaire ontdekking : de C 30 CDI AMG uitgerust met de common rail technologie die een vermogen van 170kW/231 pk ontwikkelt en een koppel van 540 Nm ! De V8 benzine is beschikbaar vanaf oktober dit jaar ; voor de dieselversie is het wachten tot in februari 2003. De E-Klasse 200 k en 320 CDI Na een verkoop van 100.000 exemplaren in een recordtijd, verwelkomt de E-Klasse familie te Parijs de volgende motorisaties : 200 kompressor (120kW/ 163pk) en 320 CDI (150kW/204 pk met een koppel van 500Nm). De benzine-versie uitgerust met de nieuwe Twinpulse-technologie Twinpulse die balansassen, kompressor, intercooler en nokkenassen met variabel diagram en distributie met 4 kleppen per cilinder verenigt, garandeert lage verbruikswaarden en een rijplezier dat een zescilinder waardig is. De dieselversie behoort tot de tweede generatie common rail-technologie die zich onderscheidt door een nog beperkter verbruik, een vermindering van de uitlaatgassen en van het geluid. De C-Klasse : 4Matic Vanaf de herfst is de C-Klasse verkrijgbaar met het vierwielaangedreven systeem 4Matic dat reeds gekend is in de E-Klasse. De 4Matic zal enkel leverbaar zijn in combinatie met de zescilindermotoren. Twee andere opties maken tevens hun opwachting op de meest luxueuze modellen van de C-Klasse : de bi-xenon koplampen en het afstandsregelingssysteem Distronic.
Advertentie
Advertentie
Advertentie