ou


Pas encore de compte

La quotidienne

Les dernières infos de l'actualité automobile

L’hebdomadaire

Une sélection du meilleur de l'actualité automobile


Ce compte existe déjà

1/9

Welke Ford Mustang Mach-E moet je kiezen?

Voor een elektrische wagen moet je andere keuzes maken dan voor een auto met verbrandingsmotor: batterijcapaciteit, aantal motoren en/of vermogen, type boordlader, enzovoort. Hoe moet je dan kiezen? Laten we eens oefenen met het gamma van de Ford Mustang Mach-E.

Écrit par Vroom

15 Septembre 2023

Publicité

Het tijdperk van elektrische mobiliteit brengt ook wat gedragsveranderingen met zich mee voor chauffeurs. En dat niet alleen tijdens het rijden! De veranderingen beginnen al bij het bestellen van je toekomstige wagen. Je moet natuurlijk niet meer kiezen tussen een benzine- of dieselmotor, of tussen een manuele of automatische versnellingsbak. Bovendien maakt een groot deel van de elektrische modellen op de markt komaf met de traditionele logica van een breed gamma met verschillende uitrustingsniveaus en een groot verschil qua basisuitrusting.

Base/Premium/GT

Meer concreet, in het geval van de Ford Mustang Mach-E, bestaat het volledige gamma uit drie versies: Base, Premium en GT. Al komt er in 2024 nog een vierde variant bij, de sportieve Rally.

Deze drie uitvoeringen zijn rechtstreeks gekoppeld aan technische keuzes. Laten we dus de elektrische logica volgen en deze technische keuzes als uitgangspunt nemen om de ideale Mustang Mach-E te vinden om te bestellen. Vooral omdat de standaarduitrusting die Ford aanbiedt op de Mustang Mach-E al zeer uitgebreid is vanaf de basisversie!

Standard Range of Extended Range

We beginnen onze selectie met de capaciteit van het accupakket. In het geval van de Ford Mustang Mach-E worden er momenteel twee verschillende capaciteiten aangeboden: 76 kWh of 99 kWh. Die komen respectievelijk overeen met de varianten 'Standard Range' of 'Extended Range' in het gamma van het Amerikaanse merk.

Heb je een kleiner budget, dan biedt de variant met de Standard Range-batterij al een ruime autonomie (tot 440 km WLTP) dankzij de bruikbare 68 kWh van de batterij. Is dat voldoende, dan kan je je al verheugen op de instapversie met een vanafprijs van 61.700 euro.



Maar de verhouding prijs/rijbereik van de Long Range-versies lijkt ons nog interessanter, dankzij de 88 kWh die je dan ter beschikking hebt. Deze batterij is erg groot voor het segment, zonder dat hij een al te grote impact heeft op de prijs. De goedkoopste Extended Range is er namelijk al vanaf 69.100 euro. Voor deze prijs neemt het WLTP-rijbereik toe tot 600 km. Er zijn maar weinig concurrenten die zo'n groot rijbereik kunnen voorleggen!

Achterwielaandrijving, snel genoeg en meer fun

Lonk je eerder naar een Mustang Mach-E Extended Range, dan blijven er drie keuzes over: Premium RWD (achterwielaandrijving met een elektromotor van 216 kW/294 pk en 430 Nm), Premium AWD (vierwielaandrijving met twee elektromotoren, 258 kW/351 pk en 580 Nm) of de GT (vierwielaandrijving met twee elektromotoren, 358 kW/487 pk en 860 Nm). Die laatste schuiven we even opzij. Hoewel hij een aanlokkelijke prijs/prestatieverhouding heeft en opwindend is om mee te rijden, zit deze sportieve variant al over de grens van 80.000 euro (83.770 euro).

Dan blijven de twee Premium-versies over: Premium RWD of Premium AWD? Gezien de prestaties die de achterwielaangedreven RWD-versie al biedt, met een al meer dan snel genoege 0-100-tijd in 7 seconden, maar ook gezien zijn lagere verbruik (17,3 kWh/100 km) dankzij zijn enkele motor, geven we de voorkeur aan deze versie. Bovendien biedt hij een plezierig weggedrag (het is en blijft een Mustang!). Reken daarvoor op een catalogusprijs van 69.100 euro (tegenover 74.800 euro voor de AWD Premium).

Minder dan 65.000 euro

Daaraan voegen we nog een metallic lakkleur toe (800 euro voor bijvoorbeeld Vapor Blue) en het Technology Plus Pack (1.300 euro), dat het high-end geluidssysteem van B&O omvat met 10 luidsprekers en een elektrisch openende achterklep met handenvrije functie, en je zit aan een catalogusprijs van 71.200 euro. Een prijs die momenteel echter wordt verlaagd naar 64.290 euro dankzij een speciale promotie. Dat is minder dan 65.000 euro voor een Mustang Mach-E met 600 km rijbereik, dynamische prestaties en een complete uitrusting!

Vroom

Vroom

Publicité

Acheter une Ford Mustang Mach-E ou une voiture similaire

Ford

Mustang Mach-E

45 375 €

2024

7 151 km

Électrique

Électrique

269 ch

Automatique

0 g/km

date

CIAC Ford Gent

Gent

date

Car-Pass

Ford

Mustang Mach-E

47 950 €

2022

25 095 km

Électrique

Électrique

269 ch

Automatique

Occasion

date

AB Mobility

Evergem

date

Car-Pass

Ford

Mustang Mach-E

66 450 €

2023

5 010 km

Électrique

Électrique

487 ch

Automatique

0 g/km

date

Garage Trading Machelen

Machelen

date

Car-Pass

Ford Approved

Ford

Mustang Mach-E

62 900 €

-

5 km

Électrique

Électrique

487 ch

Automatique

Neuve

date

Ford Rousseau Tournai - Mouscron

Tournai

date

-

Ford

Mustang Mach-E

43 500 €

2022

39 117 km

Électrique

Électrique

351 ch

Automatique

Occasion

date

Hasselt motor NV de Schaetzen (ford)

Hasselt

date

Car-Pass

Ford

Mustang Mach-E

72 500 €

2022

21 km

Électrique

Électrique

487 ch

Automatique

0 g/km

date

Hasselt motor NV de Schaetzen (ford)

Hasselt

date

Car-Pass

Ford

Mustang Mach-E

55 135 €

-

5 km

Électrique

Électrique

294 ch

Automatique

Neuve

date

Garage Feyaerts Haacht

Haacht

date

-

Ford

Mustang Mach-E

39 900 €

2021

39 321 km

Électrique

Électrique

351 ch

Automatique

0 g/km

date

Luxmotor Foetz

Foetz

date

-

Ford Approved