Triumph 1800 Roadster (18TR), jaar 1947.
Kleur groen gecombineerd met een donkerrood lederen interieur afgewerkt met rood tapijt en een vinyl beige kap.
De Triumph 1800 roadster (en de 2000 die in 1948 werd gepresenteerd) waren de voorouders van de latere Triumph TR-serie. Triumph ging in 1944 failliet, waarna het bedrijf werd overgenomen door autofabrikant Standard. Al enkele jaren was directeur Sir John Black jaloers op SS-Cars, dat sinds 1936 met succes de Jaguar SS90 en SS100 sportwagens met Standard-motoren op de markt bracht. Met de aankoop van Triumph wilde Standard de concurrentie aangaan met Jaguar en andere Engelse sportwagenmerken.
De Triumph 1800 roadster (18TR) was de eerste naoorlogse Triumph in 1946. Er werden slechts 2501 exemplaren gebouwd. Dit beeldschone exemplaar toont een prachtig gerestaureerde carrosserie en een als nieuw lederen interieur.
De auto verkeert in zeer goede tot excellente conditie en de auto toont alle originele details. Het meest in het oog springend is de ‘dickey seat’ achterin waarin twee ‘kleine mensen’ plaats kunnen nemen. De 65 pk sterke viercilinder Standard-motor stuwt de auto naar een topsnelheid van 120 km/u.
De versnellingsbak met 3 versnellingen is voorzien van perfect werkende stuurkolomschakeling en biedt als voordeel dat er plaats is voor drie personen op de bank!
U bent van harte welkom in onze showroom in Ede.
Hier staan altijd meer dan 45 bijzondere klassiekers en dat is een bezoek zeker waard.
Bij ons kunt u een proefrit maken en de auto inspecteren in onze professionele werkplaats.
In onze werkplaats werken zeer ervaren monteurs.
Hier kunt u ook terecht voor revisie, rally-preparatie, onderhoud, en reparaties.
Wij zijn al vele jaren "verslaafd" aan de autotechniek uit de jaren 50, 60 en 70.
Wij spreken Nederlands, Engels, Duits en Frans.
Onze auto's kunnen worden afgeleverd met Nederlands, Duits, Frans of Belgisch kenteken.
We kunnen de auto bij u thuis afleveren.
Ook in België Frankrijk, Duitsland en Luxemburg.

Samen gefinancierd, zonder omwegen: Roadster ...
Van € 734,53/ m. voor 60 maanden Een lening aanvragenTotaal terug te betalen bedrag van € 47.547. Let op: geld lenen kost ook geld!
Representatief voorbeeld voor een aangevraagd bedrag van € 7.708,00 tegen maximumtarief. Jaarlijks kostenpercentage: 8,99%. Vaste debetrente: 5,38%. Kosten inbegrepen in de totale kost van de lening: € 380,56. Lening op afbetaling voertuig verkocht door een professionele verkoper van € 7.708,00. Looptijd van 36 maanden. Maandelijkse afbetaling van € 243,82. Totaal terug te betalen bedrag van € 8.777,52.
Specificaties
- Merk Triumph
- Model TR1
- Versnellingsbak Manueel
- Brandstof Benzine
- Kilometerstand 23.111 km
- CC 1800 cm3
- Vermogen 65 pk (48 kW)
- Euronorm --
- Deuren 2
- Kleur Groen
- Bekleding Gedeeltelijk leder
- BTW Niet inbegrepen
- Geregistreerd op 08/1947
- Garantie 1 maanden
- Publicatiedatum 05 december 2021

Triumph 1800 Roadster (18TR), jaar 1947.
Kleur groen gecombineerd met een donkerrood lederen interieur afgewerkt met rood tapijt en een vinyl beige kap.
De Triumph 1800 roadster (en de 2000 die in 1948 werd gepresenteerd) waren de voorouders van de latere Triumph TR-serie. Triumph ging in 1944 failliet, waarna het bedrijf werd overgenomen door autofabrikant Standard. Al enkele jaren was directeur Sir John Black jaloers op SS-Cars, dat sinds 1936 met succes de Jaguar SS90 en SS100 sportwagens met Standard-motoren op de markt bracht. Met de aankoop van Triumph wilde Standard de concurrentie aangaan met Jaguar en andere Engelse sportwagenmerken.
De Triumph 1800 roadster (18TR) was de eerste naoorlogse Triumph in 1946. Er werden slechts 2501 exemplaren gebouwd. Dit beeldschone exemplaar toont een prachtig gerestaureerde carrosserie en een als nieuw lederen interieur.
De auto verkeert in zeer goede tot excellente conditie en de auto toont alle originele details. Het meest in het oog springend is de ‘dickey seat’ achterin waarin twee ‘kleine mensen’ plaats kunnen nemen. De 65 pk sterke viercilinder Standard-motor stuwt de auto naar een topsnelheid van 120 km/u.
De versnellingsbak met 3 versnellingen is voorzien van perfect werkende stuurkolomschakeling en biedt als voordeel dat er plaats is voor drie personen op de bank!
U bent van harte welkom in onze showroom in Ede.
Hier staan altijd meer dan 45 bijzondere klassiekers en dat is een bezoek zeker waard.
Bij ons kunt u een proefrit maken en de auto inspecteren in onze professionele werkplaats.
In onze werkplaats werken zeer ervaren monteurs.
Hier kunt u ook terecht voor revisie, rally-preparatie, onderhoud, en reparaties.
Wij zijn al vele jaren "verslaafd" aan de autotechniek uit de jaren 50, 60 en 70.
Wij spreken Nederlands, Engels, Duits en Frans.
Onze auto's kunnen worden afgeleverd met Nederlands, Duits, Frans of Belgisch kenteken.
We kunnen de auto bij u thuis afleveren.
Ook in België Frankrijk, Duitsland en Luxemburg.
Verkoper

- Classic Open by Imparts
-
Bonnetstraat
6718XN Ede
- Telefoonnummer tonen
- NL804786940B01