Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De huidige Scénic wordt dan wel geschrapt, maar hij zou vervangen worden door… een elektrische SUV met dezelfde naam.
De Renault Scénic, bij de eerste generatie in 1996 zelfs nog Mégane Scénic, wordt beschouwd als één van de eerste compacte monovolumes. Ooit heel populair, maar met de opkomst van de SUV laten klanten het segment steeds vaker links liggen. Renault kondigde eind vorig jaar dan ook aan dat de Scénic zou verdwijnen, samen met de Espace, ook al zo’n pionier, en de Talisman.
De Scénic mag dan al afgevoerd worden, samen met het concept van de compacte monovolume bij Renault, maar de naam blijft. Dat heeft Luca De Meo, de topman van de autobouwer, bevestigd aan het Britse magazine AutoExpress. De Scénic zou daarbij een elektrische SUV worden, gebouwd op het CMF-EV platform, dat door Nissan al gebruikt voor zijn elektrische Ariya SUV en door Renault zelf voor de Mégane E-Tech Electric. Qua technische specificaties mogen we ons dus verwachten aan gelijkaardige batterijcapaciteiten en motorvermogens, al komt er ongetwijfeld ook een versie met een motor achteraan.
Qua afmetingen zou de Scénic gezien zijn platform gelijkaardige afmetingen krijgen als de Austral, die Renault officieel onthult op 8 maart, en die niet voorzien is als puur elektrisch model. Voor het design van zijn SUV-vorm zou de vijfde generatie van de Scénic in dan weer kijken naar de Morphoz concept car van 2 jaar geleden. De bevestiging van dit alles zou er binnenkort al kunnen komen, wanneer Renault meer informatie vrijgeeft over de mysterieuze concept waarmee het enkele dagen geleden plaagde. Hoewel die gepositioneerd werd als een waterstofmodel, zou het wel eens kunnen gaan om de elektrische Scénic SUV.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.