Jean-Francois Christiaens

10 FEB 2021

Defender Works Trophy V8: dubbel nostalgisch

Je ziet jezelf niet in een toekomst vol SUV’s en elektromotoren leven? Dan heeft Land Rover Classic de oplossing voor je: het start de productie van de legendarische Defender opnieuw op met een explosieve benzine-V8 in de neus.

20210210095430defenderv8trophy.jpeg

Dit is er eentje voor de liefhebbers: de Classic-afdeling van Land Rover gaat 25 exemplaren bouwen van de ‘oude’ Defender (als korte 90 of lange 110) die worden aangedreven door een 405 pk sterke 5.0-V8. Het vermogen gaat naar de weg via een achttrapsautomaat.

20210210095431defenderv8trophy.jpeg

De beperkte reeks is een eerbetoon aan het offroadicoon en wordt enkel aangeboden in de kleur Eastnor Yellow en een interieur in Windswor-leder. Om zijn stijl helemaal perfect te maken en tegen alle soorten terrein opgewassen te zijn, krijgt hij een aantal accessoires mee zoals een lier, een dakrek, diverse beschermingselementen, verhoogde luchthappers, extra verstralers en banden voor modderige ondergrond.

20210210095446defenderv8trophy.jpeg

Je zal wel een cheque van minstens 195.000 pond (zo’n 220.000 euro) moeten achterlaten in ruil voor dit heerlijk anachronistische monument. Maar voor die prijs krijg je ook een uitnodiging om deel te nemen aan een driedaags avontuur bij het kasteel van Eastnor, het spirituele centrum voor de ontwikkeling van Land Rovers offroaders.



?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Advertentie
Advertentie
Advertentie