Ford biedt al een uitgebreid assortiment elektrische bedrijfsvoertuigen in alle maten, van de compacte E-Transit Courier tot de grote E-Transit. Maar het merk met het blauwe ovaal gaat nog een stap verder door ook een van zijn elektrische personenwagens om te vormen tot een bedrijfsvoertuig: de Explorer.
Niet elke zelfstandige of KMO heeft per se nood aan een klassieke bestelwagen… maar soms is het toch handig om makkelijker goederen te kunnen vervoeren dan in een gewone break. Als specialist in bedrijfsvoertuigen met zijn uitgebreide Transit-familie heeft Ford duidelijk de vraag gevoeld naar een Cargo-versie van zijn recente elektrische SUV, de Explorer.
Mix van segmenten
Deze oplossing biedt het voordeel dat het comfort en de uitrusting van een SUV behouden blijven, terwijl je profiteert van een royale laadruimte zoals bij een bestelwagen, dankzij het opofferen van de achterbank. De laadruimte van de Explorer Cargo meet 1.436 mm in de lengte, 1.312 mm in de breedte en 664 mm in de hoogte. Dat komt neer op een volume van meer dan 1.400 liter. In de praktijk kan er tot 455 kg nuttig laadvermogen meegenomen worden. Voorin blijft het typische interieur van de Explorer behouden, met onder meer de handige MegaConsole (ideaal om bijvoorbeeld een laptop in op te bergen) en het grote kantelbare scherm van 14,6 inch.



M&M ombouwkit
Ford werkte voor deze op maat gemaakte ombouwkit samen met specialist M&M Conversion uit Zwevegem. De kit is beschikbaar vanaf 1.850 euro exclusief btw, inclusief montage. Hij kan gemonteerd worden op alle versies en aandrijvingen van de Explorer, die, zoals bekend, tot 602 km WLTP-rijbereik biedt. Let op: de kit kan ook achteraf op reeds geleverde Explorers geïnstalleerd worden, mocht dat gewenst zijn.