Jean-Francois Christiaens

21 MRT 2018

Opel Corsa GSi: de dagelijkse sportieveling

Na de Insignia valt krijgt nu ook de Corsa een GSi-kuur. De Opel Corsa GSi neemt plaats tussen de gewone Corsa en de radicale OPC, en profileert zich als dagelijks bruikbare sportieveling.

De vermogens- en prestatiewedloop drijft ook de aankoopprijs van sportieve modellen stevig naar omhoog. Klanten die een sportieve kleine auto willen die betaalbaar blijft, kunnen binnenkort bij Opel terecht met de Corsa GSi.

OPC-inspiratie

Opel zet zijn GSi in de markt als een “accurate sportwagen en een bochtenspecialist”. Het chassis werd door OPC onder handen genomen en werd gefinetuned op de veeleisende Nürburgring.

Duidelijk

De Corsa GSi bekent kleur en mikt op sportievelingen. De voorkant krijgt grote luchtinlaten, de motorkap is gewelfder, en de achterkant heeft een suggestieve spoiler. Het radiatorrooster krijgt een honingraatmotief en chromen “snor”, en de achteruitkijkspiegels een koolstofvezellook. Voor het interieur kan je kiezen voor de Recaro-kuipzetels uit de Corsa OPC.

Tussen 150 en 207 pk

Over de motoren laat Opel nog niets los. Het vermogen van de Corsa GSi ligt ongetwijfeld lager dan dat van de Corsa OPC, die het met een 207 pk sterke 1.6 turbobenzine doet. De krachtigste gewone Corsa heeft een 1.4 turbobenzine van 150 pk, dus de Corsa GSi komt daardoor wellicht ergens in het midden terecht.

Advertentie
Advertentie
Advertentie