Skoda Enyaq krijgt ook een update

Tegelijk met de Volkswagen ID.4 en ID.5, geniet de Skoda Enyaq van een nieuwe elektromotor die hem meer vermogen en autonomie schenkt.

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 12 oktober 2023
  • Toekomst

Na de Volkswagen ID.4 en ID.5 is het aan de Skoda Enyaq om te genieten van enkele technologische updates die werden geïntroduceerd met de Volkswagen ID.7. In tegenstelling tot zijn Duitse neven, verandert er echter niets aan het interieur van de Tsjechische SUV en SUV-coupé. Alleen sommige menu's van het infotainmentsysteem hebben een nieuwe structuur gekregen. De verbeteringen die Skoda doorvoert aan zijn elektrische modellen zijn puur technisch.

Skoda Enyaq gaat van 80 naar 85

Net als bij de ID.4 en ID.5 blijven de motor en batterij van de instapversie Enyaq 60 onveranderd. Skoda is er echter wel in geslaagd om enkele kilometers extra autonomie te vinden, voor een nieuwe officiële actieradius van maximaal 400 km per laadbeurt. De achterwielaandrijver met de grotere batterij krijgt echter een nieuwe motor, batterij en zelfs een nieuwe naam, want voortaan hebben we het over de Enyaq 85 in plaats van 80. Die heeft nu 210 kW (286 pk), 545 Nm koppel en een maximaal rijbereik van 565 km.

Meer autonomie en vermogen

De 85x met vierwielaandrijving beschikt eveneens over 210 kW (286 pk), maar zijn autonomie is kleiner, met 528 km. Tenslotte neemt het vermogen van de Enyaq RS toe tot 250 kW (340 pk) waarmee de sprint van 0 tot 100 km/u achter de rug is in slechts 5,5 seconden, terwijl het toch nog mogelijk is om tot 540 km per laadbeurt af te leggen. Merk op dat de varianten met twee motoren voortaan een maximaal snellaadvermogen van 175 kW hebben, waarmee de batterij van 10 tot 80% kan worden bijgeladen in minder dan een halfuur. De vernieuwde Enyaq is te bestellen vanaf november 2023.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Skoda? Kies uit meer dan 45.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Skoda-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km