Volkswagen ID.4 en ID.5 winnen aan vermogen en rijbereik

De ID.4 en ID.5 krijgen binnenkort een vernieuwd dashboard en infotainmentsysteem, maar vooral een boost qua vermogen en autonomie!

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 12 oktober 2023
  • Lancering

Na de ID.3 te hebben aangepakt, heeft Volkswagen besloten een reeks updates door te voeren bij de ID.4 en ID.5. Verbeteringen die beide SUV’s te danken hebben aan hun grote broer, de ID.7 berline, en die eerst en vooral betrekking hebben op hun interieur. Beide modellen worden voortaan standaard uitgerust met een groot centraal aanraakscherm van 12,9 inch waarvan de menu’s een nieuwe structuur hebben gekregen om gemakkelijker te zijn in gebruik. De aanraakgevoelige strips waarmee je het volume en de airco bedient, zijn voortaan verlicht. En dat is nog niet alles, want de transmissiepook die eerst ter hoogte van de digitale tellers zat, is verplaatst naar een bediening aan de rechterkant van het stuur. Allemaal nieuwigheden die we inderdaad voor het eerst zagen aan boord van de ID.7.



Een pak meer vermogen!

De ID.4 en ID.5 mogen ook genieten van de motor van hun grote broer, net als een verbeterde batterij van 77 kWh. De achterwielaangedreven versies winnen 60 kW (82 pk) aan vermogen voor een totaal van 210 kW (286 pk) en 545 Nm koppel, met een maximaal rijbereik van 550 km voor de ID.4 en 556 km voor de iets meer gestroomlijnde ID.5. Het vermogen van de versies met vierwielaandrijving neemt dan weer toe tot 220 kW (299 pk) en zelfs 250 kW (340 pk) in het geval van de GTX! Deze sportieve variant van beide modellen is dan ook in staat om in 5,4 seconden van 0 tot 100 km/u te sprinten, tegenover iets meer dan 6 seconden voordien.



Sommige zaken veranderen (bijna) niet

Helaas is de Pure-instapversie de enige variant die zijn motor van 125 kW (170 pk) behoudt, net als zijn batterij van 52 kWh en zijn rijbereik van 360 km. Als troostprijs heeft Volkswagen wel de laadsnelheid iets verhoogd met 5 kW, voor een maximaal vermogen van 115 kW aan een geschikte snellaadpaal. De andere achterwielaandrijvers behouden hun maximaal snellaadvermogen van 135 kW, terwijl de versies met twee motoren van 135 kW naar 175 kW gaan. Wat echter niet verandert, zijn de prijzen, want Volkswagen heeft besloten de tarieven van beide modellen niet naar boven bij te stellen.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een elektrische Volkswagen? Kies uit meer dan 45.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische Volkswagen-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Bugatti: eerste blik op nieuwe hypercar met V16!

Bugatti: eerste blik op nieuwe hypercar met V16!

De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km