Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
De ID.4 en ID.5 krijgen binnenkort een vernieuwd dashboard en infotainmentsysteem, maar vooral een boost qua vermogen en autonomie!
Na de ID.3 te hebben aangepakt, heeft Volkswagen besloten een reeks updates door te voeren bij de ID.4 en ID.5. Verbeteringen die beide SUV’s te danken hebben aan hun grote broer, de ID.7 berline, en die eerst en vooral betrekking hebben op hun interieur. Beide modellen worden voortaan standaard uitgerust met een groot centraal aanraakscherm van 12,9 inch waarvan de menu’s een nieuwe structuur hebben gekregen om gemakkelijker te zijn in gebruik. De aanraakgevoelige strips waarmee je het volume en de airco bedient, zijn voortaan verlicht. En dat is nog niet alles, want de transmissiepook die eerst ter hoogte van de digitale tellers zat, is verplaatst naar een bediening aan de rechterkant van het stuur. Allemaal nieuwigheden die we inderdaad voor het eerst zagen aan boord van de ID.7.
De ID.4 en ID.5 mogen ook genieten van de motor van hun grote broer, net als een verbeterde batterij van 77 kWh. De achterwielaangedreven versies winnen 60 kW (82 pk) aan vermogen voor een totaal van 210 kW (286 pk) en 545 Nm koppel, met een maximaal rijbereik van 550 km voor de ID.4 en 556 km voor de iets meer gestroomlijnde ID.5. Het vermogen van de versies met vierwielaandrijving neemt dan weer toe tot 220 kW (299 pk) en zelfs 250 kW (340 pk) in het geval van de GTX! Deze sportieve variant van beide modellen is dan ook in staat om in 5,4 seconden van 0 tot 100 km/u te sprinten, tegenover iets meer dan 6 seconden voordien.
Helaas is de Pure-instapversie de enige variant die zijn motor van 125 kW (170 pk) behoudt, net als zijn batterij van 52 kWh en zijn rijbereik van 360 km. Als troostprijs heeft Volkswagen wel de laadsnelheid iets verhoogd met 5 kW, voor een maximaal vermogen van 115 kW aan een geschikte snellaadpaal. De andere achterwielaandrijvers behouden hun maximaal snellaadvermogen van 135 kW, terwijl de versies met twee motoren van 135 kW naar 175 kW gaan. Wat echter niet verandert, zijn de prijzen, want Volkswagen heeft besloten de tarieven van beide modellen niet naar boven bij te stellen.
Ben jij op zoek naar een elektrische Volkswagen? Kies uit meer dan 45.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische Volkswagen-zoekertjes nu hier:
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...