Isuzu heeft zijn pick-up D-Max uitgerust met een elektrische aandrijving! Het goede nieuws: deze batterijvariant behoudt alle kwaliteiten van een echt werkpaard. Het minder goede nieuws: zijn elektrische autonomie stelt teleur…
De Isuzu D-Max EV is enkel beschikbaar als Double Cab-koetswerkvariant en onderscheidt zich van zijn dieselbroers door enkele blauwe accenten, onder meer op de grille en de spatborden. Want bovenal blijft het een echte D-Max! Dat betekent dezelfde afmetingen – 5,28 meter lang, 1,87 meter breed en 1,81 meter hoog – en vooral dezelfde trek- en laadvermogens als de dieselvarianten.



Zelfde trek- en laadvermogen als een diesel, maar slechts 263 km rijbereik voor de Isuzu D-Max EV…
De Isuzu D-Max EV beschikt over twee elektromotoren die samen 140 kW (190 pk) en 325 Nm verdelen over de vier wielen. Daardoor kan hij tot 3.500 kg trekken en een maximaal laadvermogen van 1.010 kg voorleggen. Ondanks zijn elektrische aandrijving weegt de Isuzu D-Max EV “slechts” 2.350 kg. Dat is te danken aan zijn lithium-ionbatterij die beperkt blijft tot 67 kWh. Gevolg: zijn maximale WLTP-rijbereik komt uit op amper 263 km.

Trage laadsnelheid, maar hoog prijskaartje!
Het grootste minpunt van de Isuzu D-Max EV is zijn laadsnelheid. De elektrische pick-up kan namelijk slechts tot 50 kW laden via gelijkstroom! Om de batterij van 20 tot 80% te brengen, is ongeveer een uur nodig. Lange afstanden zijn dus niet zijn sterkste punt. En goedkoop is hij evenmin… In België start de prijs van de Isuzu D-Max EV vanaf 71.015 euro excl. btw, wat neerkomt op meer dan 85.000 euro incl. 21% btw. De eerste leveringen worden verwacht nog voor het einde van oktober 2025.