Na de M4 CSL, die in een oplage van slechts 1.000 exemplaren is gebouwd, krijgt de M4 - net als de vierdeurs M3 - een CS-versie. Die krijgt min of meer dezelfde look als de net gefacelifte M4, maar dan met de specifieke kenmerken van de M3 CS. De Duitse sportcoupé krijgt daarmee een specifieke grille, een grotere voorsplitter, een gele lichtsignatuur en lichtere velgen met plakkerige Michelin Pilot Sport Cup 2 R-banden. De M4 CS krijgt bovendien verschillende exclusieve lakkleuren.

BMW M4 CS krijgt 20 pk extra...

Onder de motorkap uit koolstofvezel zit dezelfde 3 liter-zes-in-lijn als in elke andere M4, maar dan opgevoerd tot 405 kW (550 pk) en 650 Nm! Deze motor wordt steeds gekoppeld aan een 8-trapsautomaat. Daarmee kan de M4 CS in 3,4 seconden naar 100 km/u sprinten en haalt hij een topsnelheid van 302 km/u. Daarmee is de CS 15 kW (20 pk) krachtiger en een tiende sneller van 0 naar 100 km/u dan de M4 Competition.

… en 20 kg minder

Naast een wat hoger vermogen, krijgt de BMW M4 CS 2024 ook een specifieke afstelling voor de ophanging, en is hij vooral 20 kg lichter. Dit gewichtsverlies heeft hij te danken aan het veelvuldig gebruik van koolstofvezel en met koolstofvezel versterkt plastic (CFRP), dat op het dak, de diffusor en een deel van de voorbumper wordt gebruikt. De titanium uitlaatlijn bespaart nog eens 4 kilo.

Niet beperkt in aantal

Dankzij dat beetje extra vermogen, zijn scherpere onderstel en zijn iets lagere gewicht ten opzichte van de M4 Competition, is de M4 CS erin geslaagd om de 20,832 km lange Nürburgring Nordschleife in slechts 7 minuten en 21,989 seconden af te leggen. Heb je interesse gekregen? De orderboeken worden eind mei 2024 geopend. Het goede nieuws is dat de productie in dit geval niet beperkt is in aantal, zoals wel het geval was voor de BMW M4 CSL.