Na een eerste kleine update voor het interieur, waarbij hij hetzelfde gebogen dubbele schermpaneel kreeg als in de rest van het recente gamma, krijgt de BMW 4 Reeks nu een échte facelift, of LCI in BMW-taal. Deze keer zijn er naast nieuwe lakkleuren, velgen, een verbeterd infotainmentsysteem en 1 cm grotere uitlaatpijpen ook nieuwe lichtblokken, lichtsignaturen, luchtroosters en een nieuw stuurwiel voor de Duitse coupé en cabrio!



Meer vermogen voor BMW M4 Competition

Natuurlijk geniet de M4 ook van dezelfde esthetische updates als de rest van de 4 Reeksen, maar het sportieve topmodel gaat zelfs nog een stapje verder. De Competition-versies krijgen namelijk 20 pk extra voor een totaal van 390 kW (530 pk). De instapversie met 480 pk en een manuele versnellingsbak blijft ongewijzigd, en blijft ook gewoon in het gamma. De nieuwe 4 Reeks en M4 zijn beschikbaar vanaf maart 2024 vanaf 52.000 euro voor de 4 Reeks en 98.050 euro voor de M4 met 480 pk en een handbak.



Eindelijk manuele versnellingsbak voor Z4 M40i!

Na de Toyota Supra, de technische kloon van de Duitse roadster, is het aan de Z4 M40i om een manuele zesversnellingsbak te krijgen. Gekoppeld aan de 3 liter-zes-in-lijn van 250 kW (340 pk) en 500 Nm maakt deze transmissie met drie pedalen het mogelijk om in 4,6 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten, wat slechts een tiende langzamer is dan de Z4 M40i met automaat. Ook deze nieuwe versie van de Z4 wordt beschikbaar in maart, je betaalt minimaal 75.650 euro voor de Pure Impulse met zescilinder en een echte versnellingspook.