Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Borgward, een Duits merk dat in 1961 verdween, herrijst vandaag uit zijn as. Op een spectaculaire manier trouwens, als we deze auto zien. Het nieuwe model is een lange SUV met vijf of zeven zitplaatsen.
De Borgward BX7 is 4,7 meter lang en lijkt op concurrenten als de Audi Q5 en Porsche Macan. Daar stopt de vergelijking wel, want de Borgward gebruikt eigen technologie. We moeten nog even wachten om kennis te maken in Europa, want de SUV verschijnt eerst in China. Het Duitse merk heeft trouwens banden met de Chinese constructeur BAIC, dat onderdelen levert.
Vooral de technologie maakt indruk, zeker voor een beginnende constructeur: een multimediatablet van 12,3 duim (!) bedient alle infotainmentfuncties van de auto en heeft toegang tot het internet en een ruim veiligheidsarsenaal. We vermelden de verkeersbordenherkenning, de camera’s voor een zicht van 360 graden, de adaptieve snelheidsregelaar, het automatische remsysteem met voetgangersherkenning, de rijstrookassistent en het systeem tegen zijwind.
Borgward belooft twee motoren, maar nog geen diesel. De eerste is een moderne hybride aandrijving (plug-inhybrid), die 402 paarden belooft en een elektrische autonomie van 55 km. De tweede is klassieker en gebruikt dezelfde tweeliter turbobenzine met 224 pk.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.