Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Bugatti komt recent vooral in het nieuws door de geruchten rond overnameplannen door de Kroatische constructeur Rimac, maar ook omdat het zijn titel van “snelste autobouwer ter wereld” heeft moeten afgeven aan SSC.
Het merk wil nu terug de aandacht opeisen door een “wereldpremière” aan te kondigen, waarvan we voorlopig niet meer te zien krijgen dan een intrigerende lichtsignatuur die doet denken aan een X-Wing uit Star Wars. De foto gaat gepaard met het bijschrift “Wat als…”. Wat als wat, Bugatti?
What if ...?
#BUGATTI #BUGATTIWorldPremiere pic.twitter.com/fRrirxAgKd
En wat als Bugatti nu eens een radicale, circuitgerichte auto zou onthullen? Of een elektrische hypercar? Een zoveelste unieke versie op basis van de Chiron?
Of nog straffer: wat als Bugatti iets anders zou presenteren dan een auto? Net voor zijn aankondiging wees het merk er nog nadrukkelijk op dat het in het verleden ook “buitenboordmotoren, hogesnelheidstreinen en vliegtuigen” heeft ontwikkeld.
Het antwoord vind je hier over een paar dagen…Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.