Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Volgens Enzo Ferrari was de Jaguar E-Type ‘de mooiste auto van de wereld’. Hoe kun je weerstaan aan zijn freudiaans profiel, de gespierde rondingen en de buitengewone details? Eagle, een specialist in dit model, probeert hem nochtans nog te verbeteren. Na een eerste geslaagde poging met de Speedster volgt nu de Low Drag GT, de gesloten variant.
De Low Drag GT heeft niet de finesse van een klassieke E-Type en sluit meer aan bij de raceversies uit die tijd. Zijn stevige achterkant, uitgesproken rondingen en verbrede heupen maken hem nog agressiever dan een E-Type. Een wild ontwerp, weliswaar met enkele elegante accenten zoals veel details in chroom.
In het interieur volgt Eagle de retrotrend en de geest van de eerste E-Type: kleine schakelaars zoals in de luchtvaart, geborsteld aluminium, een groot stuurwiel en tellers in de stijl van de jaren zestig. Nochtans schuilen achter deze nostalgische façade moderne verbeteringen: meer ruimte, een grotere koffer en een brandstoftank met meer capaciteit.
Het aluminium kleedje verbergt nog meer moderne elementen: zetels in leder, een dakhemel in Alcantara, gps-navigatie, klimaatregeling, een elektrisch bekrachtigde en snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, …
Het neusje van de zalm ligt onder de motorkap: de traditionele XK-zescilinder evolueerde grondig en meet nu 4,7 liter. De carburators werden in de prullenmand gegooid en vervangen door sequentiële injectie. Bovendien zien we een vijfversnellingsbak, een zelfblokkerend differentieel in aluminium, een AP-remsysteem, verstelbare schokdemper, …
Het vermogen werd nog niet meegedeeld, we schatten het op meer dan 300 pk, waarmee deze sportwagen 0 tot 100 km/u aflegt in minder dan vijf seconden.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.