MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Bijna 40 procent van de bestelbonnen die in januari getekend werden bij Hyundai, betrof een Tucson. Het gamma van dit populaire model wordt vervolledigd met een nieuwe variant die de 1.7 CRDi koppelt aan de 7-DCT-automaat. En dat zorgt voor enkele verrassingen.
Tot nu toe was de Tucson alleen beschikbaar als automaat met de 1.6 turbobenzine en de 2.0 CRDi diesel. Motoren waar duidelijk niet zo veel vraag naar is. Hyundai doet er dus goed aan om het gamma uit te breiden met een 1.7 CRDi, gekoppeld aan de zeer goede automatische versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven versnellingen. Bij deze gelegenheid wint de motor ook nog een handvol paarden en Newtonmeters, waardoor deze waarden klimmen tot respectievelijk 141 pk en 340 Nm.
Met deze aandrijving, legt het model 0 tot 100 km/u af in 11,5 seconden (wat aanzienlijk beter is dan de 1.7 CRDi met 115 pk en handgeschakelde versnellingsbak). We geven nog mee dat deze nieuwe variant alleen beschikbaar is met voorwielaandrijving. Vier op de vijf klanten kiezen namelijk een Tucson die alleen de voorwielen aandrijft. Hierdoor haalt hij ook een lage CO2-uitstoot van 129 g/km.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...