Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Sinds zijn facelift moest de Porsche Macan het zonder Turbo doen. Nu keert die versie terug, met een nieuwe V6 biturbo van 440 pk.
Vorig jaar kreeg de Porsche Macan een facelift, en werd hij voorgesteld met een nieuwe 2.0 viercilinder turbo van 245 pk. Nadien volgde de Macan S, met V6 van 354 pk. Goed nieuws voor wie nog meer vermogen wil: de Turbo maakt nu zijn rentree.
Onder de motorkap van de nieuwe Macan Turbo zien we de 2.9 V6 biturbo uit de Cayenne en Panamera. Die is dus 20 procent kleiner dan de vorige Macan Turbo met zijn 3.6, maar is wel 10 procent krachtiger: 440 pk (+40 pk) en 550 Nm. Dat vermogen gaat via een PDK-versnellingsbak met zeven verzetten naar de vier wielen.
Met het optionele Sport Chrono-pakket haalt de Macan Turbo 100 km/u in amper 4,3 seconden. De topsnelheid bedraagt 270 km/u. Het gemiddeld verbruik bedraagt 9,8 l/100 km volgens Porsche, de CO2-uitstoot 224 g/km.
De Macan Turbo kost € 95.299,60. Ter vergelijking: de Macan kost € 63.500,80, de Macan S € 67.881.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.