Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Rolls-Royce Cullinan is alweer betrapt op wegen rond München, deze keer met minder camouflage dan ooit tevoren. De auto heet voorlopig “Project Cullinan” en behoudt die naam waarschijnlijk voor zijn productieversie. Het wordt de eerste SUV van het Britse edelmerk.
In zijn persmededeling zegt Rolls-Royce dat de Cullinan “moet worden geëvalueerd op openbaren wegen op verschillende plaatsen in de wereld”. De testfase is er om te garanderen dat de SUV op diverse ondergronden het “vliegende tapijtgevoel” biedt dat zo typisch is voor Rolls-Royce en dat hij om kan met de meest extreme weersomstandigheden.
Volledig in aluminium
Rolls-Royce heeft eerder dit jaar bevestigd dat voor de Cullinan een volledig nieuw aluminium platform is ontwikkeld. Dat wordt trouwens ook gebruikt door de nieuwe Phantom. Er wordt gewerkt aan een volledig nieuw soort ophanging en aan een vierwielaandrijving.
Bentayga is ondergeschikt
In een recent interview zei Rolls-Royce-baas Torsten Müller-Ötvös: “De SUV van Bentley [nvdr: de Bentayga] is duidelijk nummer twee. Rolls-Royce is de beste autobouwer ter wereld en dat wordt deze SUV ook wanneer hij op de markt komt. We brengen een nieuwe auto en een authentieke Rolls-Royce op de markt”.
Duur? Uiteraard…
Als we enige conclusies mogen trekken uit het succes van de Bentayga, dan lijdt het geen twijfel dat de Rolls-Royce Cullinan het bestverkochte model wordt voor het merk van de afgelopen jaren, of zelfs van alle tijden. Verwacht daarom echter geen klein prijsje: dit is nog steeds een op maat en met de hand gemaakte auto en dat wordt ongetwijfeld op de factuur weerspiegeld.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.