Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
In 1992 beslisten een dochterbedrijf van Yamaha en het Britse IAD om een gigantisch project aan te vatten: de ultieme supercar bouwen. Het basisconcept was extreem: een V12 geleend bij het F1, één zitplaats en een chassis opgebouwd uit exotische materialen. Later besliste Yamaha om te kiezen voor een architectuur met twee zitplaatsen in tandemopstelling.
De technische fiche zet liefhebbers van edele mechaniek tot dromen aan: een V12 van 3,5 liter uit een Jordan F1-wagen, toegeknepen tot 400 pk om hem betrouwbaar te maken. Toch lag het maximum toerental nog boven de 10.000 o/m en dirigeerde de bestuurder het gezang van de V12 via een manuele zesversnellingsbak. De OX99-11 woog slechts 1.150 kilo, tikte de 100 km/u aan na amper 3,1 seconden en haalde een topsnelheid van boven de 350 km/u. Door onenigheid door de twee bedrijven achter het project en een financiële crisis in Japan stierf het project helaas een premature dood nadat slechts drie prototypes waren geassembleerd.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...