Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Het doek gaat van de T-Roc, de nieuwe Volkswagen-SUV. Het model komt in een drukbeviste vijver terecht, met de Renault Captur, Peugeot 2008, Opel Mokka X en Crossland X. Toch beschikt hij over de nodige troeven.
De T-Roc is zeker niet de kleinste van de bende: met 4,23 meter is hij een twaalftal centimeter langer dan de Renault Captur. Het voordeel: Volkswagen belooft heel wat ruimte aan boord en een koffervolume van 445 tot 1.290 liter.
Scherp getekende vleugels, een eventueel tweekleurig koetswerk (met contrasterend dak) en goed ontworpen radiatorrooster zorgen voor een gespierde T-Roc, die heel wat personalisatiemogelijkheden biedt. Zo zijn er de uitvoeringen “Sport” en “Style”. In het interieur zijn er verschillende kleuren mogelijk, net als een digitaal instrumentenpaneel. Het multimediascherm integreert je smartphone en bevat hulpdiensten bij noodgevallen.
Het veiligheidsarsenaal is uitgebreid en omvat standaard een aanrijdingswaarschuwing met noodremhulp en voetgangerherkenning, rijstrookassistentie en een automatische stopfunctie na een aanrijding. Optioneel kan er nog een adaptieve snelheidsregelaar bij, een achteruitrijcamera, een waarschuwing voor kruisend verkeer achter de auto, parkeerhulp en zelfs fileassistentie. Volkswagen geeft ook mee dat een gestuurde ophanging optioneel is, net als een “progressief” stuur en voor meer comfort een intelligente sleutel en elektrisch openende kofferklep.
De T-Roc krijgt drie benzinemotoren en drie dieselmotoren. Het vermogen schommelt tussen 115 en 190 pk. De krachtigste motoren krijgen vierwielaandrijving, relatief uniek in dit segment. VW laat je kiezen tussen een manuele versnellingsbak en een DSG met dubbele koppeling. Voor veeleisende chauffeurs zijn er nog rijmodi, gaande van “Street” via “OffRoad” tot “Snow”.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.