Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Het eenvolumersegment is verpletterd door de SUV-hype en bijna alle constructeurs trekken zich uit dit deel van de markt terug. De Volkswagen Touran en Sharan zijn vandaag nog verkrijgbaar, maar ze zullen niet meer worden vernieuwd wanneer hun tijd erop zit. De compacte Touran krijgt echter wel een opvolger, maar dan van een heel ander kaliber: een retro busje dat doet denken aan de Volkswagen T1 waar velen met zoveel nostalgie aan terugdenken.
Bovendien zal het nieuwe model niet worden aangedreven door TDI’s of TSI’s, maar door elektromotoren. Als dat een belletje doet rinkelen: ja, de nieuwkomer zal afgeleid zijn van de conceptcar ID.Buzz. In 2022 zou hij op de markt komen, zo beweren onze Britse collega’s van Autocar. Onderzoeksdirecteur Frank Welsch van Volkswagen zou aan het magazine hebben verteld dat men verwacht dat de ID.Buzz – al krijgt hij waarschijnlijk een andere naam – het eenvolumersegment nieuw leven zal inblazen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!