Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De Vlaamse regering wil over twee jaar het aantal trajectcontroles op de autosnelwegen in Vlaanderen drastisch opvoeren. “Daardoor zal je je op zowat alle Vlaamse snelwegen aan de maximumsnelheid moeten houden”, verklaarde minister van Mobiliteit Ben Weyts vanmiddag aan VTM Nieuws.
Op dit moment zijn er in Vlaanderen maar twee plaatsen waar er trajectcontroles worden gehouden: op de E17 in Gentbrugge en op de E40 in Erpe-Mere. Tegen 2018 komen daar dus 240 extra plaatsen bij. De precieze locaties van de nieuwe trajectcontroles is nog niet bekend, maar binnenkort zal zo goed als het hele Vlaamse snelwegnetwerk van de nieuwe camera’s voorzien zijn, zo weet VTM Nieuws.
De nieuwe trajectcontroles zijn een onrechtstreeks gevolg van de terreurdreiging. Federaal minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) laat binnenkort over het hele land zogenaamde ANPR-camera’s op de wegen installeren, die nummerplaten kunnen lezen. De camera’s moeten helpen om terroristen en andere criminelen op te sporen. “Maar de ANPR-camera’s kunnen ook perfect worden gebruikt voor snelheidscontroles”, aldus minister Weyts.
Mobiliteitsorganisaties laten zich alvast tevreden uit over de plannen van de minister. “Op de plaatsen waar nu al trajectcontroles zijn, is het aantal verkeersslachtoffers drastisch afgenomen”, zo zegt Danny Smagghe, woordvoerder van mobiliteitsorganisatie Touring.Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!